10 April 2016, 09:07
Er zijn hier ook wat forumers die in wat modernere bakstenen rijden dan de 240. Ben zelf op zoek naar een station, en op G3. Ben al druk aan het rekenen geweest en kom dan op de;
940 vrij zwaar maar wel ruim en betrouwbaar bovendien makkelijk aan te sleutelen en aan goedkope onderdelen te komen.
V90. Benchmark voor de ultieme volvo wat mij betreft. Helaas loeizwaar, zeker met gasinstallatie. Daardoor + verbruik net ff te duur.
855. Fwd. Superfijne auto's weet ik uit ervaring. Maar de opvolgers zijn net zo goedkoop...
V70 classic. De update van de 850 vind m wel mooi maar in karige uitvoering komen ze wat ielig over.
V70N. Tot nu toe neig ik naar deze auto's je ziet ze onwijs veel op de weg en met enorme km standen. Nog steeds ruim en met een beproefd blok (afstammen uit de 850) erg betrouwbaar volgens mij.
V40 V70 diesel, focus diesel heb ik ook bekeken maar die zijn net ff duurder in running costs bovendien moeten ze voor de milieuzone jonger zijn dan 2003 2005 dus ook in aanschaf prijziger.
Kosten van bovenstaande volvo's zijn nagenoeg gelijk. Vandaar dat ik neig naar de V70N, toch een veel modernere en veiligere auto dan een 940. Een goede 940 is 2000-3000 euro. Voor dat bedrag heb je ook een V70N, wellicht onderin de prijsrange...
Vragen. Haal je met de V70N 1op10? (NAblok) op lpg? En ik dacht dat er een aantal bouwjaren waren dat ze verstelbare klepstoters hadden en dus niet de zelfstellende. .. gold ook voor de v70 classic dacht ik.
Nog andere dingen om op te letten?
940 vrij zwaar maar wel ruim en betrouwbaar bovendien makkelijk aan te sleutelen en aan goedkope onderdelen te komen.
V90. Benchmark voor de ultieme volvo wat mij betreft. Helaas loeizwaar, zeker met gasinstallatie. Daardoor + verbruik net ff te duur.
855. Fwd. Superfijne auto's weet ik uit ervaring. Maar de opvolgers zijn net zo goedkoop...
V70 classic. De update van de 850 vind m wel mooi maar in karige uitvoering komen ze wat ielig over.
V70N. Tot nu toe neig ik naar deze auto's je ziet ze onwijs veel op de weg en met enorme km standen. Nog steeds ruim en met een beproefd blok (afstammen uit de 850) erg betrouwbaar volgens mij.
V40 V70 diesel, focus diesel heb ik ook bekeken maar die zijn net ff duurder in running costs bovendien moeten ze voor de milieuzone jonger zijn dan 2003 2005 dus ook in aanschaf prijziger.
Kosten van bovenstaande volvo's zijn nagenoeg gelijk. Vandaar dat ik neig naar de V70N, toch een veel modernere en veiligere auto dan een 940. Een goede 940 is 2000-3000 euro. Voor dat bedrag heb je ook een V70N, wellicht onderin de prijsrange...
Vragen. Haal je met de V70N 1op10? (NAblok) op lpg? En ik dacht dat er een aantal bouwjaren waren dat ze verstelbare klepstoters hadden en dus niet de zelfstellende. .. gold ook voor de v70 classic dacht ik.
Nog andere dingen om op te letten?