10 March 2016, 13:47
Hallo allemaal,
Allereerst is dit mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben de bezitter van een witte Volvo 240 Gl 1983 sedan. Dit is mijn tweede 240. Hiervoor had ik een 240 station uit 91. die is uiteindelijk weggegaan omdat de tank lek was in combinatie met eigenlijk alles wat van plastic was. Mijn vriendin wou er niet meer in rijden:wacko:. Nog een tijdje in een 340 gereden maar dat was niet echt mijn ding. Dus nu heb ik sinds een paar maanden weer een 240!
En dan nu het probleem. De overdrive werkt lang niet altijd. Als hij overgaat schiet hij er nooit uit en werkt het als een tierelier, maar er brand geen OD lampje (ook niet als hij in de overdrive rijdt) en ik moet heel erg vaak op het knopje drukken (daar ben je dan zo 20 min. mee bezig). het is de versie met het drukknopje op de versnellingspook. ik heb het knopje en de twee draadjes doorgemeten met een ohmmeter en dat lijkt in orde. Volgens mij kan ik daar dus geen draadbreuk in hebben. Ik hoor het relais niet schakelen als ik hem op contact heb in de vier en het knopje in druk. het relais wel bekeken maar dat ziet er helemaal niet oud uit. Ik weet niet hoe ik dat moet doormeten. onder de auto lijkt alles aangesloten te zijn.
en weet iemand wat deze auto's horen te verbruiken? met mijn eerste 240 reed ik ong. 1:10 . maar ik haal hier nog geen 1:8,5 mee.
Alvast bedankt voor enige reacties!
Allereerst is dit mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben de bezitter van een witte Volvo 240 Gl 1983 sedan. Dit is mijn tweede 240. Hiervoor had ik een 240 station uit 91. die is uiteindelijk weggegaan omdat de tank lek was in combinatie met eigenlijk alles wat van plastic was. Mijn vriendin wou er niet meer in rijden:wacko:. Nog een tijdje in een 340 gereden maar dat was niet echt mijn ding. Dus nu heb ik sinds een paar maanden weer een 240!
En dan nu het probleem. De overdrive werkt lang niet altijd. Als hij overgaat schiet hij er nooit uit en werkt het als een tierelier, maar er brand geen OD lampje (ook niet als hij in de overdrive rijdt) en ik moet heel erg vaak op het knopje drukken (daar ben je dan zo 20 min. mee bezig). het is de versie met het drukknopje op de versnellingspook. ik heb het knopje en de twee draadjes doorgemeten met een ohmmeter en dat lijkt in orde. Volgens mij kan ik daar dus geen draadbreuk in hebben. Ik hoor het relais niet schakelen als ik hem op contact heb in de vier en het knopje in druk. het relais wel bekeken maar dat ziet er helemaal niet oud uit. Ik weet niet hoe ik dat moet doormeten. onder de auto lijkt alles aangesloten te zijn.
en weet iemand wat deze auto's horen te verbruiken? met mijn eerste 240 reed ik ong. 1:10 . maar ik haal hier nog geen 1:8,5 mee.
Alvast bedankt voor enige reacties!