Berichten: 3.236
Topics: 172
Lid sinds: Nov 2005
Met vervangen van de Pomp ook de "Fuel Pump Check Valve" meegenomen?
Wordt in de Bentley's ook als boosdoener genoemd.
Citaat:1990 Volvo 240 DL Fuel Pump Check Valve replacement.
The symptom is random long crank time.
Just to give an idea of where and how to replace the check valve on the fuel pump.
[video=youtube;qIW3VgovsYM]https://www.youtube.com/watch?v=qIW3VgovsYM[/video]
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Al eens aan je kontaktslot gedacht ? Bij mijn auto kwamen ook de meest vreemde kuren. Blok achterop kontaktslot vervangen......
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 105
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2015
1 March 2016, 11:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 March 2016, 11:29 door Arjen van Hattem.)
Ik heb m'n brandstofpomp vorig jaar moeten laten vervangen (de originele lekte) maar die hield er ook al heel gauw mee op. Stond ik daar te kijken langs de A50. Het pompje was volgens de ANWB man stuk, dit werd bevestigd door de garage. Het lag aan een te dun 'palletje'. Nadeel van imitatie modelletjes aldus de garage man, die willen nog wel eens mislukken. De garage heeft het natuurlijk kosteloos vervangen door nog een imitatiepompje die het nu wel perfect doet.
Wellicht dat dat bij jou ook het probleem is?
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Beide opties bekeken maar dat is het ook niet. Nu even te weinig tijd om de rode verder grondig te onderzoeken. Gelukkig hebben we de grijze nog die zouden we gaan opknappen maar nu maar even in de verzekering gedaan en maar in rijden. Ook geen straf hoor. De rode even in de wacht dus maar lees wel mee met leden met soortgelijke problemen. Willen ook maar beide ecu's vervangen de zwarte en de grijze. Als iemand nog goede heeft liggen? 0280000951 en 0227400169 hou ik me aanbevolen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Vandaag is er weer gepuzzeld aan de rode.
Het is geen brandstofpomp probleem maar ontsteking. Dat weten we nu zeker. Het lijkt erop dat Hansdaf gelijk heeft. Het kontaktslot lijkt idd niet goed te zijn. Was een gedoe om hem los te krijgen.
De stuurstang is daardoor enigszins verbogen en moet vervangen worden.
en een goed kontaktslot
hoor het graag als iemand dat heeft liggen!
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Berichten: 186
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2010
Pluk schreef:Vandaag is er weer gepuzzeld aan de rode. Het is geen brandstofpomp probleem maar ontsteking. Dat weten we nu zeker. Het lijkt erop dat Hansdaf gelijk heeft. Het kontaktslot lijkt idd niet goed te zijn. Was een gedoe om hem los te krijgen.
De stuurstang is daardoor enigszins verbogen en moet vervangen worden.
en een goed kontaktslot hoor het graag als iemand dat heeft liggen!
Verstuurd met Tapatalk
( dankzij jos al voorzien van stang en slot)
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 / Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)