Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De rode houdt in
#1
Mijn rode B230A (1986, 220.000km) doet raar. De ene rit klimt hij erg traag in de toeren (alsof de benzinetoevoer gesmoord wordt), de andere rit gaat hij voluit! Iemand een idee? Pierburg heb ik gereviseerd. Vuile benzinefilter zou altijd hetzelfde resultaat moeten geven, niet de ene keer wel, de andere keer niet. Benzinepomp? Bobine?
Antwoord
#2
Vlotternaald?
Antwoord
#3
Carburateur of gasklephuis schoonmaken maybe?
Antwoord
#4
Revolvo schreef:Carburateur of gasklephuis schoonmaken maybe?

3000km geleden open gegooid en in een badje ultrasoon gereinigd. Daarna alles vervangen wat maar kon.....

Kan het een bobine zijn?
Antwoord
#5
ik heb gemerkt dat er continu luchtbelletjes zichtbaar zijn in de benzinefilter vlak na de benzinepomp. Het borrelt daar heel de tijd. Waar kan dat vandaan komen?
Antwoord
#6
Aha, dat zal er mee te maken hebben. MIsschien ergens een lekkende aansluiting in de benzineleidingen voor de pomp?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
moet idd zo iets zijn
Antwoord
#8
Marc1970 schreef:Aha, dat zal er mee te maken hebben. MIsschien ergens een lekkende aansluiting in de benzineleidingen voor de pomp?

Klopt 100% Marc! Er zat daar een T-stuk in de leiding omdat hij ooit op LPG gereden heeft. Vorige eigenaar had op het pijpje dat niet meer gebruikt werd een darmpje gezet en daar een schroef in gestoken met spanring erom heen, maar dat is dus na een jaar ongeveer gestopt met afdichten. Daar zoog hij dus lucht aan.

Ik heb het T-stuk nu vervangen door een papierfilter, nu zit er dus voor en achter de pomp zo'n filter. Toch heb ik de indruk dat hij minder snel optrekt dan voorheen (toen er nog geen valse lucht werd aangezogen). Ik vraag me af of 2 filters niet voor te veel weerstand in de flow zorgen. Ik vraag me überhaupt af of een filter aan de aanzuigzijde van de pomp sowieso te veel flow belemmert.
Antwoord
#9
Een filter voor de pomp is overdreven, het zou ook de flow wat kunnen verminderen. Er zit al een filter in de pomp. Papierfilters zijn veel te fijn voor deze carburateur, het gaasfiltertje in de pomp is niveau zandkorrel, kleiner vuil heeft de motor echt geen last van.

Dat minder trekken zal ingebeeld zijn, omdat de pomp natuurlijk veel meer benzine levert dan de motor op topsnelheid verbruikt, en de vlotterkamer een aanzienlijk reservoir is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Marc1970 schreef:Een filter voor de pomp is overdreven, het zou ook de flow wat kunnen verminderen. Er zit al een filter in de pomp. Papierfilters zijn veel te fijn voor deze carburateur, het gaasfiltertje in de pomp is niveau zandkorrel, kleiner vuil heeft de motor echt geen last van.

Dat minder trekken zal ingebeeld zijn, omdat de pomp natuurlijk veel meer benzine levert dan de motor op topsnelheid verbruikt, en de vlotterkamer een aanzienlijk reservoir is.

kleiner vuil zal toch de carburateur verstoppen?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 2.889 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  B20B bokt / houdt in bij lage toerentallen Rob 14 7.652 6 June 2019, 08:49
Laatste bericht: Rob
  [740] B230K met EZK118 en pierburg 2B5 stottert en houdt in op LPG en benzine MartjeB 21 17.264 20 March 2016, 15:24
Laatste bericht: henqui
  Motor houdt in Its boxy 4 3.097 2 April 2015, 00:26
Laatste bericht: Its boxy
  moter houdt in bij vol gas andreolie 10 5.672 11 December 2013, 16:54
Laatste bericht: Arjan.
  motor houdt af en toe kort in Felix 13 7.424 9 August 2010, 15:52
Laatste bericht: Marc1970
  245 uit 79 houdt in als ik nauwelijks gas geef remcos 8 3.833 11 April 2007, 07:09
Laatste bericht: abbabak
  motor houdt in... valt terug bij opschakelen Bjarne 5 3.459 10 May 2006, 18:14
Laatste bericht: Bjarne

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)