Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paravaan bak
#1
Hallo,

Na een jaar rijd eindelijk onze 245 weer, heerlijk. Nu was ik van de week bezig om wat kabels weg te werken onder de vloerbedekking en daar bleek het dus nat te zijn. Nu zat ik daar over na te denken maar zou dit kunnen komen doordat de paravaan bak zijn water niet kwijt kan? En dan via de verwarming naar binnen komt.

Ik heb er al in gekeken en er ligt wel rommel/blad in. Waar komt de afwatering van de paravaanbak uit? Misschien dat ik hem eens kan door blazen.

Grtz Ron


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#2
De ruimte onder de parafan loopt langs de zijkanten naar beneden naar de dorpels en eindigt pas achter de achterste kriksteun. Het geheel ontwatert langs een stuk of 7 gaten onderin de dorpel, die moet je af en toe leeghalen, blijven blaadjes in hangen e.d.

Het komt zelden voor dat die ruimte water lekt naar binnen. Binnen water komt meest uit de kachel (dan smaakt het heel zoet), langs de voorruit (dat is vervelender) of gewoon wat je met je schoenen naar binnen loopt door de tijd.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ok duidelijk. Dan ga ik dat een bekijken. Voor de de voorruit vreesde ik ook al een beetje. De kachel is het in iedergeval niet.

Dus als ik het goed begrijp komt er water in de dorpel zelf. Daar kan ik dan bij via die plastic doppen in de binnen dorpel?

Grtz Ron


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antwoord
#4
Daar kun je bij via de doppen in de middendorpel en aan de achterkant in de wielkast zit ook een dop.
Soms moet je die zoeken onder een laag teer en ik heb ook een keer gezien dat hij dichtgelast was.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  paravaan 262C gydomatra 9 6.898 8 December 2017, 17:40
Laatste bericht: gydomatra
  paravaan vervangen volvo fan 45 21.760 28 November 2011, 01:45
Laatste bericht: volvo fan

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)