Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startproblemen.
#11
kasper schreef:mijn volvo had ook eens dat soort problemen. Ik ben met een plantenspuit bij een draaiende motor tekeer gegaan op mijn bougie kabels en andere electra. Ik kreeg vonkoverslag op mijn bougiekabels, deze vervangen en klaar.
Groetjes Kasper
da's idd een prima truc.. en dan liefste bij schemering, des te meer duikt er op..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#12
Handige truc inderdaad en zeker een om te onthouden. Los ieder onderdeel hier op checken is een totale pijn in de kont.
Antwoord
#13
Die truc had ik ook al toegepast.
Maar zo wat alle bekabeling is nieuw.
Vandaag compressietest laten doen.
We hadden het idee dat hij op 3 cilinders startte. Alles perfect in orde.
Na zoveel veranderingen aan de wagen moet ik denk ik accepteren dat de wagen een ander karakter heeft gekregen.
Het lijkt nu alsof de auto met koude start niet genoeg brandstof krijgt.
Dus maar eens op andere manieren gaan proberen te starten. De wagen is in ieder geval in orde.
Genoeg aan gedaan genoeg doorgemeten en getest.
Antwoord
#14
Luc hoe start je de wagen? met choke zonder choke, halve choke. gas bij geven geen gas bij geven?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#15
Niet genoeg brandstof? Brandstofmengsel kan je zo rijk of arm stellen als je wilt, daar zijn stelschroeven voor. Heb je al geprobeerd de ontsteking een paar graden later te zetten? Dat start veel makkelijker en qua vermogen merk je er weinig van.
Heb je alle slangen die niks met LPG of het luchtfilter te maken hebben al afgesloten? Mijn ervaring met techniek is dat problemen geen karakter maar gewoon oorzaken hebben.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)