6 December 2015, 12:32
Het plan:
De huidige polar van schoonvader te voorzien van een B230F (nu B200f), want traag, 500k plus km erop en met airco aan erbij steppen is niet handig. Daarnaast tikt ie aardig waardoor 'in goede staat' in twijfel getrokken kan worden. De souplesse van een lpt-motor zou gewaardeerd worden.
Zouden we de B230f kunnen voorzien van een 13c turbootje van een 940 (Ja, dat kan) EN krijgen we dat goed draaiend op fabrieksdruk etc met een conventionele lpg installatie (verdamper, recent vervangen)?
Ik weet dat een dampgasinstallatie de koninklijke weg zou zijn. echter we voorzien geen 200+ pk auto maar gewoon ongeveer de 135 pk van de lpt-motor met het hogere koppel op de originele 0,4 bar.
Wat voor risico's gaan we lopen/ aandachtspunten als we dit tot uitvoer zouden brengen? lpg-toevoerleiding voldoende? bezinebrandstofpomp voldoende of toch vergroten?
De b230f hangt nu klaar in de motorsteun en zou nu relatief eenvoudig ' aangepast' kunnen worden. Uiteraard krijgt ie een 'stage-0' onderhoudsbeurt.
hoor graag jullie ideeën/ ervaringen.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
De huidige polar van schoonvader te voorzien van een B230F (nu B200f), want traag, 500k plus km erop en met airco aan erbij steppen is niet handig. Daarnaast tikt ie aardig waardoor 'in goede staat' in twijfel getrokken kan worden. De souplesse van een lpt-motor zou gewaardeerd worden.
Zouden we de B230f kunnen voorzien van een 13c turbootje van een 940 (Ja, dat kan) EN krijgen we dat goed draaiend op fabrieksdruk etc met een conventionele lpg installatie (verdamper, recent vervangen)?
Ik weet dat een dampgasinstallatie de koninklijke weg zou zijn. echter we voorzien geen 200+ pk auto maar gewoon ongeveer de 135 pk van de lpt-motor met het hogere koppel op de originele 0,4 bar.
Wat voor risico's gaan we lopen/ aandachtspunten als we dit tot uitvoer zouden brengen? lpg-toevoerleiding voldoende? bezinebrandstofpomp voldoende of toch vergroten?
De b230f hangt nu klaar in de motorsteun en zou nu relatief eenvoudig ' aangepast' kunnen worden. Uiteraard krijgt ie een 'stage-0' onderhoudsbeurt.
hoor graag jullie ideeën/ ervaringen.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.