Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlengde control arms
#11
Of het hele subframe een stukje lager hangen...
Antwoord
#12
Subframe lager leggen kan nog wel, ik weet alleen niet hoe het dan uitkomt met de aansluiting van de control arm bij het chassis (bij het schutbord).

De extreme hoek is bij complete uitgerekte stand (opgekrikt). Het is bijna onmogelijk om op deze manier de veerpoot eronder te krijgen.
En al ie op z'n wielen staat, is het camber ook verkeerd )het is positief, ipv negatief)

even een foto, zoals de auto eruit ziet met de 6cm verhoging:
[Afbeelding: DSC_0306.JPG]
Antwoord
#13
Je laat denk ik het beste zoveel mogelijk op z'n plek, alleen aan de uiteinden wat aanpassen. Een knik in de stuurstang zou toch een mooie oplossing zijn, dan blijven stuurstanghoes en stuurkogelhoes ook beter op hun plek en langer heel. Misschien kan je iets maken maken met averechtse moeren en draad om daarmee het toespoor af te stellen, de stuurstangen moeten toch ook langer worden. Google eens op "tie rod extender"

Of tie rod adjusting sleeve, je draait gewone draad in de stuurkogels, last averechtse draad op de stuurstang en stopt zo'n lange moer ertussen.

Gave auto trouwens.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)