4 November 2015, 01:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 November 2015, 02:17 door sandermulder.)
Hallo alllemaal,
Ik heb een erg mooie volvo 240 GLE uit 1992 te koop gevonden bij Auto Steenvoorde in Velp.
Zelf ben ik bekend met deze auto; ben altijd fan geweest van dit model en heb er zelf ook 8 jaar lang (2005-2013) eentje gereden. Die heb ik aan t eind ingeruild voor een -tijdelijk- andere auto maar het welbekende virus begon toch weer op te spelen.
Welnu: de auto ziet er puik uit maar heeft een paar *pijnpunten* voor mij. Misschien kan jullie expertise me verder helpen in dit zal-ik-het-wel-doen dilemma.
- De auto heeft op de klok nu 358k KM staan maar heeft ongeveer 35k KM geleden een ruilmotor gekregen (vorige motor zou kapot gegaan zijn aldus het autobedrijf ??)
over deze ruilmotor is echter niks bekend op (onderhouds)papieren bij de auto. Ik denk bijvoorbeeld aan eerder gedraaide KM's, koppakking, distributieriem & waterpomp vervangen bij overzetten, kleppen gesteld
om maar wat te noemen.
- Wielogen achterzijde vertonen wat bloemkool achtige roestplekjes op de rand die naar binnen gevouwen zit.
- Scharnieren achterklep zien er versleten uit en draden die er doorheen lopen zijn aan 1 kant doormidden en aan andere kant ook aardig op weg
- Bestuurdersstoel zakt naar 1 kant door
- Zichtbare (flinke naar mijn idee) ruimte tussen bestuurdersportier en middenstijl in gesloten toestand, je kon aan de buitenzijde de bekende gevarensticker op de rand van de binnenkant zowat zien zitten.
Ook ik weet dat deze auto's op deze leeftijd altijd wel wat dingetjes gaan krijgen, maar met name de ontbrekende historie van de ruilmotor zit me niet heel erg lekker. Ze vragen er trouwens EUR 4.395,- voor.
Wat denken jullie?
Groetjes,
Sander
*EDIT*: hier de link naar de auto: ,http://www.autosteenvoorde.nl/overzicht-occasions>
Ik heb een erg mooie volvo 240 GLE uit 1992 te koop gevonden bij Auto Steenvoorde in Velp.
Zelf ben ik bekend met deze auto; ben altijd fan geweest van dit model en heb er zelf ook 8 jaar lang (2005-2013) eentje gereden. Die heb ik aan t eind ingeruild voor een -tijdelijk- andere auto maar het welbekende virus begon toch weer op te spelen.
Welnu: de auto ziet er puik uit maar heeft een paar *pijnpunten* voor mij. Misschien kan jullie expertise me verder helpen in dit zal-ik-het-wel-doen dilemma.
- De auto heeft op de klok nu 358k KM staan maar heeft ongeveer 35k KM geleden een ruilmotor gekregen (vorige motor zou kapot gegaan zijn aldus het autobedrijf ??)
over deze ruilmotor is echter niks bekend op (onderhouds)papieren bij de auto. Ik denk bijvoorbeeld aan eerder gedraaide KM's, koppakking, distributieriem & waterpomp vervangen bij overzetten, kleppen gesteld
om maar wat te noemen.
- Wielogen achterzijde vertonen wat bloemkool achtige roestplekjes op de rand die naar binnen gevouwen zit.
- Scharnieren achterklep zien er versleten uit en draden die er doorheen lopen zijn aan 1 kant doormidden en aan andere kant ook aardig op weg
- Bestuurdersstoel zakt naar 1 kant door
- Zichtbare (flinke naar mijn idee) ruimte tussen bestuurdersportier en middenstijl in gesloten toestand, je kon aan de buitenzijde de bekende gevarensticker op de rand van de binnenkant zowat zien zitten.
Ook ik weet dat deze auto's op deze leeftijd altijd wel wat dingetjes gaan krijgen, maar met name de ontbrekende historie van de ruilmotor zit me niet heel erg lekker. Ze vragen er trouwens EUR 4.395,- voor.
Wat denken jullie?
Groetjes,
Sander
*EDIT*: hier de link naar de auto: ,http://www.autosteenvoorde.nl/overzicht-occasions>