Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gouden tip plaatsing snowcaps
#1
Op de Vkb heb ik een setje snow caps gekocht inclusief de vier montagebeugeltjes. Het is me inmiddels gelukt de beugeltjes in de paravan te plaatsen, maar het lukt me van geen kant om de beugeltjes over de voetjes van de snowcaps te schuiven. Ik heb zowel de beugeltjes als de voetjes met vaseline ingesmeerd, maar dat heeft niet geholpen. Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor het plaatsen van de caps? Of is er toevallig iemand bij de Najaarsrit a.s. zondag die er ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!
Antwoord
#2
ommdat bij mij de voetjes afbraken heb ik de caps vast gezet door ze en je ziet er niets van.met zwarte kit vast te plakken. Zijn zo jaren blijven zitten
Antwoord
#3
Dat is inderdaad een effectieve oplossing, als niets werkt zal het bij mij ook wel zoiets worden. Ik hoop echter nog op een goede tip hoe die voetjes goed te kunnen plaatsen.
Antwoord
#4
Heb je de beugeltjes wel goed geplaatst? In principe is het een kwestie van naar voren schuiven (in de richting van de motorkap) en ze klikken vast. Zo was het in ieder geval bij mij bij mijn vorige 240.
Antwoord
#5
Dubbelzijdig tape! Zo zittie bij mij al 11 jaar vast.
Groeten van Frans
Antwoord
#6
Wat Daniel zegt. Pdf alert!

http://www.240.se/litteratur/8-87-142.pdf

Als ze er te makkelijk opschuiven, zullen ze ook weer makkelijk los trillen.
Als het echt niet lukt zijn er alternatieven, hier op het forum al eens
besproken.
Antwoord
#7
[Afbeelding: beugel20snowcap_zps0ydbtryt.jpg]

Zo zitten de beugeltjes. Ik vermoed dat de beugels door ouderdom zo hard zijn geworden dat ze er niet meer omheen schuiven. Ik heb ze de hele middag in de zon gehad en met de haarfohn verwarmd, maar dat hielp niet.

@Stinky: thanks, die pdf had ik al opgezocht, is trouwens een handige site 240.se!

Dat dubbelzijdige tape, plak je dat onder de randen van de snowcaps?
Antwoord
#8
Zo zit het klipje wel goed. Nu zou het redelijk makkelijk heen en weer moeten schuiven. Dan de cap plaatsen en met je pink naar voren schuiven tot het klikt. Als dat niet lukt zal je inderdaad wat anders moeten verzinnen.
Antwoord
#9
De beugeltjes schuiven heel makkelijk door de sleuven. Het probleem zit in het klemmen om de voetjes van de caps. Ik heb het met alle vingers al geprobeerd, maar er zit geen beweging in. Ook los van de auto krijg ik ze er niet overheen. De beugeltjes zullen dus inderdaad te hard zijn geworden. Ik ga maar eens op zoek naar een goed hechtende kit of dubbelzijdig tape (3M?). En, nu ik de onderzijde van de caps nog eens goed bekijk, vermoed ik dat ze op een vorige auto ook al met kit vastgezet zijn geweest.
Antwoord
#10
Met een stukje isolatietape (zwart, niet rood) kom je snel al een heel eind.

[Afbeelding: tape.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  PLaatsing sierlijst clips voorruit peter145 5 2.838 8 July 2012, 10:08
Laatste bericht: peter145
  Snowcaps na de wasstraat... Volvo Eindhoven 9 3.690 18 April 2011, 14:53
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  snowcaps psmans83 8 5.238 15 November 2010, 11:57
Laatste bericht: Kogelman

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)