21 September 2015, 10:18
Estoque schreef:Werken! en veel ook!
Ben zelf ook een student die naast het studeren druk bezig is om 2 Volvo 240's(en nog wat andere auto's) aan het lopen te houden, wat gemakkelijk een dagtaak zou kunnen zijn.
Ik snap dus als geen ander dat de financiële middelen om een blok op te bouwen beperkt zijn, maar het is te doen.
Ik heb zelf een 940 Turbo Sloper gekocht (350,-), daar alles uitgetrokken wat ik nodig had voor het 242 Turbo project, en het casco verkocht voor 200 euro (en ja dat casco was snotverrot, lelijk van kleur en zonder velgen).
voor 150 euro had ik
- M90 5bak
- Lopende B230FK met alle aanbouwdelen
- Kabelboom / computers
- Setje stalen velgen
Nu heb ik de M90bak voor mezelf gehouden om ooit in mijn 242 of 245 te lepelen, maar als je die verkoopt kun je rekenen op een winst van 200 - 300 euro.
Als je dus een ander blok/bak wilt, zou ik persoonlijk voor een auto gaan kijken die het wel goed doet en het daar uithalen ipv laten reviceren.
Als je wilt gaan reviceren, dan zou ik het zelf doen. is naast interessant ook heel erg leuk (heb het zelf nooit gedaan, maar staat erg hoog op mijn lijst van "To do before i turn 25". en Volvo onderdelen zijn nou eenmaal niet zo duur. Helemaal niet als je een gewone B230 doet.
Onderdelen gewoon uit duitsland halen (scheelt toch meestal redelijk wat), Skandix.de is een goede site met veel onderdelen en kennis. en dan vooral de tijd nemen.
Een versnellingsbak reviceren heb ik totaal geen ervaring mee, maar aan de hand van de reacties hier lijkt het me goed om een bekwame "beunhaas" te vinden die vaker dit soort bakken afstelt. dat zal wel meevallen.
Maar zoals de rest hier al zegt, probeer maar eens te achterhalen wat het probleem nou is. (compressie meten)
Zo, weer heel wat reacties en nuttige tips, waarvoor dank.
Leuk dat er meer studenten zijn die van de 2-serie houden, zo zie je maar dat het een tijdloze auto is. Ik maak wel op uit je verhaal dat je aanzienlijk verder bent qua kennis over die auto’s dan ik. Ik heb gisteren namelijk mijn richtingaanwijzer-schakelaar vervangen en daar was ik reuzetrots op. Wat ik wil zeggen is dat ik echt niet zou moeten beginnen aan het uit elkaar schroeven van motoren en dergelijke, dat gaat geheid mis, ik weet daar gewoon nog niets van. Daarnaast heb ik daar geen ruimte of gereedschap voor, ik heb gewoon een koffertje met schroevendraaiers en een dopsleutelset. Zodoende is het probleem ook niet de onderdelen, die zijn van onze wagens reuze betaalbaar (wat mij verbaasde). Het is meer de kennis die ik zogezegd moet "inkopen" voor een motorswitch of revisie heb ik een monteur nodig.
Goed, ik moet dus eerst de compressie meten, dan weet ik meer. Ik ga gewoon eens de ANWB bellen, zij hebben gereedschap daarvoor. Wie weet...
Nogmaals voor de zekerheid, klopt het volgende?
Goede compressie (bij koude motor op alle cilinders rond de 8) = Motor niet afgeschreven en te redden.
Slechte compressie (minder dan dat of cilinders niÃt ongeveer gelijk) = Zoeken naar andere motor.
Correct?