Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
20 September 2015, 12:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2015, 12:34 door Ohrtmann.)
Ja, volgens mij ben ik daar wel eens geweest, bij een van de twee althans (ik dacht Wimbo). Eerst maar eens zien hoe dat allemaal bekostigt gaat worden, ik blijf een student en problemen met de motor Ãn versnellingsbak i.c.m. het feit dat ik hem er niet zelf heen kan rijden omdat hij niet start zijn niet goedkoop, dunkt me.
Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
En natuurlijk het probleem dat hij flink wat olie verbruikt, niet lekt. Dat is nimmer een goed teken, toch?
Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
Afijn, de Volvo is oud en heeft dus altijd wel wat kleine probleempjes die opgelost moeten worden. Vandaag heb ik de knipperlicht-schakelaar vervangen, omdat deze niet meer terugsprong als je de bocht gemaakt had. Erg irritant, gelukkig werkt het nu weer zoals het hoort.
Toen merkte ik op dat ik een plekje heb aan de buitenkant, piepklein maar toch. Ik dacht zelf: schoonmaken en met een lakstiftje wat bijstippen, iemand nog andere suggesties?
Hiernaast dan nog het probleem met de achterbank, deze wil maar niet mooi glimmen! Ik heb hem goed schoongemaakt en toen verzorgd met wat autoglym leather spul. De voorstoelen knapten hier helemaal van op, maar de achterbank is nog steeds dof, is hier iemand die hier tips voor heeft?
Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
20 September 2015, 15:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2015, 15:16 door Ohrtmann.)
Ook wel leuk, de auto is uitgerust met een traploze ruitenwisserverstelling, dat was destijds een optie, denk ik.
https://www.scribd.com/fullscreen/152411...ode=scroll (zie nummer 8), werkt ook nog.
Hiernaast, heb ik via het forum ook nog de originele radio gevonden. Het was nog een hele zoektocht om precies de goede te vinden (het luxemodel uit 1976). het topic was destijds tig paginas lang. Nu zit hij in de auto, en alles werkt nog, zelfs de cassettespeler. (De asbak is overigens verdwenen omdat ik de rooklucht er uit probeer te krijgen, na een keer of 100 in de vaatwasser zal dat toch wel vertrekken. Zou het eigenlijk mogelijk zijn om het binnenwerkje te verchromen? lijkt me wel mooi.).
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja die radio was een heel gepalaver, en toch gelukt. Zo een roestvlekje kan nog 20 jaar hetzelfde blijven, niet meer naar kijken.
Je automaat heeft nog twee opties, is ie er in ene mee gestopt of langzaam verslechterd? De 'langzame' optie kan ws. ter plekke gefixt worden door een iemand met ervaring, dat is de remband strakker stellen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
Marc1970 schreef:Ja die radio was een heel gepalaver, en toch gelukt. Zo een roestvlekje kan nog 20 jaar hetzelfde blijven, niet meer naar kijken. Ja, klopt, maar de lak is voor de rest zo nieuw, het stoort me gewoon.
Marc1970 schreef:Je automaat heeft nog twee opties, is ie er in ene mee gestopt of langzaam verslechterd? De 'langzame' optie kan ws. ter plekke gefixt worden door een iemand met ervaring, dat is de remband strakker stellen.
Nou, ik vond hem altijd al vrij "bonkig" schakelen, maar dat hoort misschien ook wel bij zoân oude bak. Daarnaast zoemde hij ook wel flink als hij van zijn 2 terugschakelde naar zijn 1, maar zelfde verhaal: wie weet is dat normaal. En van het een op het andere moment ging hij niet meer achteruit, dat ging echt plotseling. Nu was het wel zo dat als ik hem in zijn achteruit zette, de schakelaar zeg maar, het altijd wel een halve seconde vertraging had voordat hij daadwerkelijk in zijn achteruit stond, dat is misschien ook niet helemaal goed.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
bank, wollen doek, poetsen..
Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
Jambon schreef:bank, wollen doek, poetsen..
Wat voor spul zou u me daarvoor aanraden? Ik heb me toch al een breuk gepoetst, maar zonder resultaat helaas...
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Ohrtmann schreef:Wat voor spul zou u me daarvoor aanraden? Ik heb me toch al een breuk gepoetst, maar zonder resultaat helaas... begin maar ens met van die zachte prut die je ook op je schoenen kunt gebruiken, wel blanke was gebruiken.. Iig wordt het goed gevoed..
Berichten: 559
Topics: 51
Lid sinds: Apr 2013
Jambon schreef:begin maar ens met van die zachte prut die je ook op je schoenen kunt gebruiken, wel blanke was gebruiken.. Iig wordt het goed gevoed..
Heb ik al gedaan, werd helaas niets. Ik kan natuurlijk altijd een ander (duurder) merk proberen, met bijenwas o.i.d, schijnt ook beter te zijn voor de schoenen. Andere tips zijn ook welkom.
Net een verassing: Ik draaide de sleutel om, de startmotor sloeg aan, en de auto ook! Na een seconde of vijf te hebben gesputterd viel hij weer uit. In de motorruimte rook het erg naar uitlaatgas/benzine/lpg, een lucht die ik tijdens het rijden ook wel eens geroken heb als ik harder dan 80 reed en het raam/schuifdak open had, wat zou dat nou zijn?
|