Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
instrumentenpaneel lampjes branden niet
#1
hoi allemaal
sinds gisteren hebben we een mooie volvo 940 gekocht, maar helaas bevalt hij nog niet zo goed! Sad

hij viel al na 100 meter stil nadat ik hem gekocht had, (is overigens goed opgelost door die man)
toen naar huis gereden en dat ging prima. daarna wilde ik nog een ritje maken en doet hij bar weinig.

hij geeft geen instrumentenpaneel lampjes (alleen gordel verklikker) en hij start ook niet

hij vonkt wel dus ik vermoed brandstof.
hij gaat op LPG en benzine maar gisteren liep hij al vrij beroerd op benzine en viel ook stil. Dus ik vermoed een combinatie van probleempjes....

eerst het belangrijkste: de instrumentenlampjes.... iemand dit al eens meegemaakt of weet de oplossing?
benzinepomp en metertje doen het wel dus ligt niet aan het contactslot denk ik
Antwoord
#2
Waarom stond je na 100 mtr stil en wat was de oplossing?
Die instrumentenverlichting of zijn het de lampjes die de rode reflectors doen opbranden voor functies als stroom, oliedruk, algemene waarschuwing etc etc...
Gaan er lampjes van je instrument branden als je het licht aan doet? Anders zou het een massa probleem kunnen zijn. Verder weet ik niet veel van de 940 behalve dat ze heel fijn kunnen rijden.
Laat anders eens een plaatje zien van je volvo!
Antwoord
#3
[Afbeelding: photo.php?fbid=10207545460614159&set=a.2...941&type=1]

dit is m, echt een stoere bak vind ik , reed gisteren ook prima.

probleem was dat de benzine op was, daarom stond ik stil, die man had hem met een zo goed als lege tank verkocht. (daarna overigens wel goed gemaakt)
dus ik denk benzinepomp vervuild of zo nu

maar ik wil eigenlijk eerst die lampjes weer aan de praat krijgen.
Antwoord
#4
Het dashboard loopt via een zekering gok ik, en die zitten achter de asbak/radio.

Plaatje: https://www.volvoclub.org.uk/faq/Electri...eLocations

Daar zit ook het brandstofpomprelais, gaat vaak ten onder aan gebarsten soldeerverbindingen.

In de motorruimte zit ook nog een relais, wat officieel radiostoring dempt maar in de praktijk de injectors stoort. Tenslotte, de vliegwielsensor, loopt achter het blok langs, de isolatie gaat graag kapot en dan doet-ie het niet meer. Hier staan ze alledrie, de drie 'no-start' veroorzakers: https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineP...yRPMSensor

Op benzine uiteraard, de LPG installatie kan weer z'n eigenste problemen hebben. Maar ze delen zoveel componenten dat ze ook vaak dezelfde fout delen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
ok vandaag flink geweest puzzelen
alles is nieuw voor me, normaal werk ik aan antieke vw bussen

maar ik ben zover dat de brandstofpomp kapot is die in de tank zit. (wagen staat al een staat jaar stil)
Deze inmiddels eruit maar waar bestel je zo'n ding? ik vind alleen de pomp onder de wagen bij de onderdelen webshops.

dus ik heb goede hoop dat hij weer netjes gaat starten als die pomp vervangen is.
verder wil ik nog wat onderhoud doen oa
bougies
olie plus filter
benzinefilter

wat moet je verder nog aan zon wagen doen? kleppen stellen? ontsteking stellen? of hoeft dat bij deze niet?
Zijn er van de ontsteking nog dingen die ik moet vervangen bij een grote beurt?

en om de hoeveel km moet de distributie vervangen worden?

bedankt allemaal!

ps ik zie dat de vorige foto het niet doet: hier nogmaals

[Afbeelding: Foto-4MXUSWYP.jpg]
Antwoord
#6
[Afbeelding: Foto-4MXUSWYP.jpg]

hier nogmaals de foto

ik ben er achter waarom hij slecht startte: de pomp in de tank doet niks.
Waar bestel je zo iets? ik vind alleen de pomp onder de wagen bij de webshops

verder wil ik bougies, olie, filter, benzinefilter vervangen. zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
moet ik kleppen stellen?
zijn er ontsteking delen die ik kan vervangen?
om de hoeveel km moet de distributie vervangen?

Nou, hoop vragen weer!
Bedankt
Antwoord
#7
[Afbeelding: Foto-4MXUSWYP.jpg]

hier nogmaals de foto

ik ben er achter waarom hij slecht startte: de pomp in de tank doet niks.
Waar bestel je zo iets? ik vind alleen de pomp onder de wagen bij de webshops

verder wil ik bougies, olie, filter, benzinefilter vervangen. zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
moet ik kleppen stellen?
zijn er ontsteking delen die ik kan vervangen?
om de hoeveel km moet de distributie vervangen?

Nou, hoop vragen weer!
Bedankt
Antwoord
#8
nou helaas


de brandstofpomp is vervangen maar helaas zonder resultaat. hij start nog steeds niet. hoe kan dat toch ? [Afbeelding: icon_sad.gif] zo heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in.
ik vind het ook maar ingewikkeld hoor al die relais. VW t1/ t2 bus is tenminste easy. dat blijven toch wel de meest betrouwbare wagens in mijn ogen

hij krijgt vonk en benzine wat kan er dan nog mis zijN?//


als ik remreiniger in het luchtfilter spuit start hij wel en blijft ook lopen op LPG
maar dat is natuurlijk geen optie om dat telkens te doen
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 polar start niet meer Denny 5 256 27 October 2023, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  B230F start soms niet Van Schellen 4 328 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  V40 2002 binnenverlichting werkt niet RemcoStarterV40 0 425 13 April 2023, 18:58
Laatste bericht: RemcoStarterV40
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 986 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Knipperlicht relais blijft vast hangen - EDIT de auto start helemaal niet meer marc-f 11 2.437 12 October 2022, 22:31
Laatste bericht: Rob
  Achterlicht werkt niet, remlicht wel Bart240 5 4.151 5 September 2022, 12:00
Laatste bericht: Bart240
  Help, Spoed! Volvo 240 start niet meer marc-f 4 1.187 3 August 2022, 15:13
Laatste bericht: marc-f
  - OPGELOST - Bestuurderskant achterlicht werkt niet - Volvo 240 1993 Polar Pholsius 5 1.820 12 February 2022, 15:38
Laatste bericht: Pholsius
  Ruitenwisser interval blijven continue, gaan niet uit Bart240 4 2.485 4 October 2021, 21:47
Laatste bericht: Bart240
  Kilometerteller defect maar snelheidsmeter niet. DanielR 23 16.757 10 August 2021, 22:10
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)