Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aansturing in/tankpomp zekering nummer 5 in 240 turbo
#1
Heeft iemand een idee!

Wordt de tweede benzinepomp (intankpomp) voorzien van een geschakelde spanning via het contact aanzetten en dan pas voorzien van stroom via zekering nummer 5?
Of wordt de zekering nummer 5 aangezet en gestuurd via een relais of iets dergelijks. Het gekke is dat ik geen spanning meer heb op zekering 5 en niet weet of ik de intankpomp gewoon continu kan laten draaien indien het contact op ON staat. Of te wel kan ik even ergens anders een geschakelde spanning vandaan halen!

Alvast bedankt,
Antwoord
#2
Heb je lh2.4? Want daarbij gaat de pompaansturing over de ecu. Er komt een aparte zekering bij kijken maar die is voor de lambda.
Antwoord
#3
Een 240 Turbo is meest K jet, maar net als LH worden beide pompen gestuurd door een relais, het brandstofrelais, volgens de plaat in onderstaande link vanaf pin 87. De hoofdpomp is ongezekerd, de in-tankpomp gezekerd via no. 5 (logisch, je wilt geen overbelaste bedrading in je benzinetank).

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=192254
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Sorry voor de onduidelijkheid. Het lijkt wel of het probleem in de Brandstofpomprelais zit. Even een andere geprobeerd echter deze wil het ook niet aan de gang brengen.
Antwoord
#5
Ik heb bij de mijne toen een test'lijntje' aangelegd. even de intank vol stroom geven rechtsstreeks van de accu en toen starten. bleek dat mijn nieuw gekochte relais kapot was... een derde exemplaar verhielp het probleem en de auto starte zonder het test'lijntje'.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#6
Het relais kan je tijdelijk vervangen door wat draadjes, van pin 30 (dat is accu +) naar 87 en 87a, dan omzeil je het hele ding.

Op het schema zie je dat het relais 30 naar 87 en 87a schakelt als iets gebeurt bij pin 1 van de bobine (dus als de bobine vonkt) dat is ook weer voor de veiligheid, je krijgt pas benzine als er vonk is. Kijk even of de bedrading van het relais allemaal ononderbroken is en de stekkertjes goed vastzitten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Marc1970 schreef:De hoofdpomp is ongezekerd, de in-tankpomp gezekerd via no. 5
Oeps daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik zou graag een uitvoerige theoretische discussie met je voeren over het hoe en waarom, maar helaas geen tijd want even een zekeringetje aanleggen.....
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zekering 5 240 polar brandt door chrisvhout 6 1.928 22 July 2022, 22:03
Laatste bericht: chrisvhout
  Zekering 6 klapt eruit 240 1993 marc-f 13 4.204 15 February 2021, 12:28
Laatste bericht: Dopski
  Zekering 27 van V70 classic springt er telkens uit. abco 1 2.118 10 February 2018, 22:01
Laatste bericht: Dopski
  RAW laat zekering springen Nicolaas H 7 4.856 8 October 2017, 11:33
Laatste bericht: Nicolaas H
  zekering 5 steeds kapot John Wolters 15 13.696 26 June 2017, 23:58
Laatste bericht: Jerry
  Plaats lpg zekering Joost Zuidam 4 4.158 25 February 2017, 15:24
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Welke snelheidsmeter (K-nummer) hoort in welk modeljaar? oudevolvo 9 7.701 20 September 2016, 21:12
Laatste bericht: BramvanBlokland
  Zekering Fuel Pump springt eruit Boet 4 4.175 25 August 2016, 23:11
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Storing in de brandstof-aansturing. Jambon 14 10.320 26 June 2016, 10:06
Laatste bericht: Jambon
  storing vraag doorbrandende zekering en haperende dynamo jens 7 7.348 27 November 2015, 18:20
Laatste bericht: jens

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)