Berichten: 46
Topics: 20
Lid sinds: May 2012
Heeft iemand een idee!
Wordt de tweede benzinepomp (intankpomp) voorzien van een geschakelde spanning via het contact aanzetten en dan pas voorzien van stroom via zekering nummer 5?
Of wordt de zekering nummer 5 aangezet en gestuurd via een relais of iets dergelijks. Het gekke is dat ik geen spanning meer heb op zekering 5 en niet weet of ik de intankpomp gewoon continu kan laten draaien indien het contact op ON staat. Of te wel kan ik even ergens anders een geschakelde spanning vandaan halen!
Alvast bedankt,
Berichten: 960
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Heb je lh2.4? Want daarbij gaat de pompaansturing over de ecu. Er komt een aparte zekering bij kijken maar die is voor de lambda.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een 240 Turbo is meest K jet, maar net als LH worden beide pompen gestuurd door een relais, het brandstofrelais, volgens de plaat in onderstaande link vanaf pin 87. De hoofdpomp is ongezekerd, de in-tankpomp gezekerd via no. 5 (logisch, je wilt geen overbelaste bedrading in je benzinetank).
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=192254
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 46
Topics: 20
Lid sinds: May 2012
Sorry voor de onduidelijkheid. Het lijkt wel of het probleem in de Brandstofpomprelais zit. Even een andere geprobeerd echter deze wil het ook niet aan de gang brengen.
Berichten: 607
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Ik heb bij de mijne toen een test'lijntje' aangelegd. even de intank vol stroom geven rechtsstreeks van de accu en toen starten. bleek dat mijn nieuw gekochte relais kapot was... een derde exemplaar verhielp het probleem en de auto starte zonder het test'lijntje'.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het relais kan je tijdelijk vervangen door wat draadjes, van pin 30 (dat is accu +) naar 87 en 87a, dan omzeil je het hele ding.
Op het schema zie je dat het relais 30 naar 87 en 87a schakelt als iets gebeurt bij pin 1 van de bobine (dus als de bobine vonkt) dat is ook weer voor de veiligheid, je krijgt pas benzine als er vonk is. Kijk even of de bedrading van het relais allemaal ononderbroken is en de stekkertjes goed vastzitten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 960
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Marc1970 schreef:De hoofdpomp is ongezekerd, de in-tankpomp gezekerd via no. 5
Oeps daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik zou graag een uitvoerige theoretische discussie met je voeren over het hoe en waarom, maar helaas geen tijd want even een zekeringetje aanleggen.....