Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230FK Krukas poelie als soort van underdive poelie.
#21
boedr schreef:maar die links zijn allebei anders dan wat jij aan het doen bent.. allebei met een andere ratio dus de verbruikers worden minder gebruikt en ja dan heb je idd minder weerstand, meer wielPEEEEKAAAAS!!! maar geen DINPEKAAAS.
Ik zie de dyno's wel tegemoet, ik blijf erbij vliegwiel goed afdraaien (en balanceren) heeft meer nut.
Want het meeste gewicht zit punt 1 op een korte arm van de krukas punt 2 het meeste gewicht zit in de buurt van het blok en niet bij de radiateur dus een kg ga je er niet gemak afkrijgen.

Kijk deze serie eens dan zie je hoe sommige dingen in de praktijk tegenvallen.
https://www.youtube.com/watch?v=xkPv3IHxdM8
Ben met een hele studie bezig om te kijken hoe we 250+ pk uit een NA b30 blok gaan halen dus doe echt wel mijn leeswerk.

Goed ik weet toch niet wat ik doe, succes met de ombouw ik wildde je enkel behoeden voor verspilde moeite tijd en geld.

Tja ik ben het gewoon niet met je eens, ik heb overigens geen vliegwiel maar een automaat maar dat kon je niet weten. Een krukas poelie afdraaien zonder de nadelen van een veranderde overbrenging is wat ik wil. Gewichtsverlies is waar het om gaat in deze, wat denk je als er een kilo af gaat, dat spoelt nog weer sneller op. Tunen is een optelsom van al die kleine "dingetjes" die je verbeterd, het gaat er hier niet om om 10 pk er bij te krijgen, het gaat er om dat e.e.a. nog weer sneller opspoelt en daar is zeker winst te behalen. Het is overigens geen wedstrijdje ik weet meer als jij maar een draadje om kennis te delen met elkaar en er dan eventueel beter van te worden. Maar om met jou woorden te eindigen wat weet ik :eyebrows:

Overigens heel stoer dat je een na tuned, dat gaat je een heeeele hoop geld kosten maar het kan.
Wat voor kop ga je daar voor gebruiken als ik vragen mag?

Nog een leuke site misschien om wat van op te steken, deze jongen weet echt wat hij doet Klik
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord
#22
Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn:redface:
B30 zijn niet zoveel kopverschillen als bij de b230, dus de e-kop gebruiken we gewoon.
NA tuning als je veel zelf kan is niet duurder als + turbo maar zeker niet goedkoper, vind het rally geluid gewoon mooi.
Ik ken gelukkig mensen met CNC banken etc tot hun beschikking, kan zelf cad tekenen, en ik wil gaan proberen alles in cad te zetten dat ik op de laptop de flow kan zien en evt aanpassen. maar eer dat dat allemaal werkelijkheid is zijn we jaren verder vrees ik.

ps. de b30 is al megasquirtedWink
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#23
Chilm schreef::lol:

@DennisvdB : hoe bevalt het verder tot nu toe?


Bevalt goed, maar ik heb ook een TTV vliegwiel icm zo'n onderdrive pulley. De auto klimt wel in de toeren als een gek.
Antwoord
#24
http://www.biesheuvel.nl/automotive/onde...ompen.html <--- niet iets voor je?
Antwoord
#25
boedr schreef:Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn
B30 zijn niet zoveel kopverschillen als bij de b230, dus de e-kop gebruiken we gewoon.
NA tuning als je veel zelf kan is niet duurder als + turbo maar zeker niet goedkoper, vind het rally geluid gewoon mooi.
Ik ken gelukkig mensen met CNC banken etc tot hun beschikking, kan zelf cad tekenen, en ik wil gaan proberen alles in cad te zetten dat ik op de laptop de flow kan zien en evt aanpassen. maar eer dat dat allemaal werkelijkheid is zijn we jaren verder vrees ik.

ps. de b30 is al megasquirtedWink

MS is top en eigenlijk onmisbaar voor je project, de weg er naar toe is vaak leuker dan het eindresultaat lol.

Ga jij er een squirter blok van maken tegen piston slap of laat je het origineel? Je zou de squirters van de B230FK kunnen gebruiken, zijn ook nog nieuw te bestellen, en kanalen in het blok boren is ook zelf te doen. E.e.a. zou je best een veilige marge geven want dat blok gaat toeren maken natuurlijk.

DennisvdB schreef:Bevalt goed, maar ik heb ook een TTV vliegwiel icm zo'n onderdrive pulley. De auto klimt wel in de toeren als een gek.

Dat bedoel ik...

Arn02 schreef:http://www.biesheuvel.nl/automotive/onde...ompen.html <--- niet iets voor je?

Heb ik aan gedacht ja maar vindt het duur en te ingewikkeld. Bijkomend voordeel zou wel zijn dat je geen last meer van cavitatie van de koelvloeistof hebt in het hoge toeren gebied. Maar zou zeker een oplossing kunnen zijn.
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulp gezocht ivm ombouw kabelboom b230fk (in 240) 240fun 15 16.177 8 May 2014, 17:01
Laatste bericht: 240fun

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)