Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppelingsplaat M400/M410.
#1
Hallo iedereen,

Gezocht voor een ombouw-project:
Ik zoek een koppelingsplaat,die geschikt is voor de price-as van een M400/M410 van de Volvo 164 (dus niet van een M410 voor een
P1800ES) en de buitendiameter heeft voor een B18-B20 motor.
Kortom: Ik wil een M400/M410 pasmaken op een B18/B20-motor.
Het aangepaste koppelingshuis heb ik al.

Wie heeft hier meer info over?
Antwoord
#2
Volgens mij is het helemaal niet vreemd om het hart van de ene plaat over te zitten op de andere. Ws. zijn ze toch allebei van Sachs.

Cijfermatig komt het neer op een 8,5 inch plaat voor een 1,125 inch prise as met 10 splines, nou vond ik een webshop in de USA die heeft 74 1,125 10 splines platen en geen enkele 8,5 inch dus dan is mijn beste gok dat je er 1 moet laten maken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Sinterlamell 6-puckad, 215mm. Fjädrad.

Passar BMW, Getrag samt ZF 1, 10 splines, 28,6 mm axel.

Passar Urtrampningslager BMW 28,6 mm

Dat zal hem wezen dan, op bakaxel.se voor 1650 SEK heb je een stoere plaat.

Misschien, als je geluk hebt en een heleboel ouwe Getrag bakken omkeert op de sloop (BMW, snelle Opels) kom je er 1 tegen (die hebben de dikke prise as en de 10 splines).

Het zou kunnen dat de M50/51 bak uit de vroege Volvo 264 een soortgelijke plaat heeft (ook een Getrag bak). In Getrag land heet die dan de 260, 262 of de 265.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Wat natuurlijk helemaal the bomb zou zijn, is als de complete koppelingsset van de BMW E30-36 316, 318 erin past, die is 215 mm, 10 tanden, alleen de diameter van de as kan ik nergens vinden. En niet duur.

Waarom eigenlijk zo een grote zeldzame bak hangen achter een klein alledaags motorblok?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Ik volg dit topic met interesse. Heb hetzelfde plan (maar zoek nog wel zo'n koppelingshuis dus tips daarvoor zijn welkom).
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#6
Hallo Lars,

Het koppelingshuis (B20-M410) is alleen gebruikt bij de Volvo P1800ES Serie T.
Indien je van de Volvo P1800ES Serie T de complete M410 met overdrive kunt gebruiken,is het probleem opgelost.
Ik heb echter een M410 van een Volvo 164.
De diameter van de price-as van deze M410 is groter,waardoor we de standard koppelingsplaat van de B18-B20 niet kunnen gebruiken.

Groeten,
Pieter
Antwoord
#7
Ah, dank! Ik wist niet dat de M410 uit de 1800E anders is dan die uit een 164.
Dan heb ik dezelfde uitdaging als jij. Ik wil namelijk een M400 achter een B20 koppelingshuis.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#8
En een koppelingsplaat van een vroege M46 (tot 1979) uit een 240? Die had ook de grove 10 splines vertanding en 8,5" diameter. Weet alleen de asdikte niet.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koppelingsplaat volvo360 VS volvo240 woerie938 2 4.101 28 March 2016, 22:55
Laatste bericht: woerie938
  Koppelingsplaat vraagje Volvo 142 B23 3 2.832 25 November 2013, 17:32
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  M410 & J type OD lekkage achterstekeerring volvodutchy 3 2.710 22 October 2011, 09:55
Laatste bericht: edwin
  Welke kant koppelingsplaat naar vliegwiel? Folfo 6 7.691 16 April 2011, 13:24
Laatste bericht: Folfo
  splines op primaire as versnellingsbakken M410 - M45 skidje 4 3.048 20 April 2009, 19:04
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)