Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb sinds kort een geluid bij het optrekken elke keer als je weer gas geeft. Moeilijk te omschrijven. Een roffelend, kloppend geluid komt als omschrijving misschien nog het best in de buurt. Bij kruissnelheid hoor je het niet.
Ik wil het eigenlijk weg hebben. Niet eens zozeer vanwege het geluid maar vooral omdat ik denk dat er iets slijt en kapot gaat als er iets aanloopt.
Ik weet wel dat het vaag klinkt maar dat is het ook ... Het wordt wel steeds een beetje erger.
Waar denken jullie aan?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 46
Topics: 20
Lid sinds: May 2012
Misschien je koppelingshevel/ bevestiging die tegen je tunnel links aanslaat. Gebeurt meestal als je linkermotorsteun slecht wordt of als je het oud type lompe klomp ijzer bevesting hebt om je koppelingskabel vast te houden in je hevel
Berichten: 680
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Klinkt inderdaad als een vd motorsteunrubbers of het baksteunrubber..
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
22 June 2015, 21:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 June 2015, 21:32 door Nicolaas H.)
Iets voor de sleuteldag straks! Moet alleen nog even op zoek waar die steunen zitten. Even de Bentley bekijken. Wat is een motorsteun in het Engels? Engine rubber?
Ik heb er vandaag nog even op gelet; ik hoor het vooral heel goed in z'n twee rond de 1.300 tpm.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
engelse woord voor motorsteun is enginemount. trek de motorkap maar eens open er zit er een links en rechts aan je motor
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
22 June 2015, 21:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 June 2015, 21:56 door Nicolaas H.)
Ik kwam dit Engelse dropje tegen maar je was me net voor. ; )
http://s911.photobucket.com/user/m_brink...1.jpg.html
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Motorsteunen zijn allebei gaaf, geen scheuren o.i.d.
Ze voelen wel een beetje droog/kruimelig aan. Maar wel volledig intact.
Baksteunen kon ik even niet ontdekken zo zonder krik.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
22 June 2015, 22:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 June 2015, 22:32 door jos245.)
Als je motorsteunen goed zijn gok ik dat je uitlaat ergens raakt, bijvoorbeeld tegen de rechterachterveer of -als je lpg onderbouw hebt- de achterpot die tegen de bumper aan komt.
Als de auto dat euvel ook heeft als je stilstaand gas geeft, trek dan met je hand de uitlaat eens wat naar beneden terwijl iemand gas geeft
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
zet een krik onder je motor en hef je motor rustig op. had dat laatst ook met mn motorsteunen leken perfect. tijdens de keuringen bleken ze gewoon netjes afgescheurd...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 631
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Vorig jaar hetzelfde euvel gehad met de motorsteunrubbers. Herkenbaar met een roffelend kloppend geluid dat vooral in de eerste en tweede versnelling voorkwam.
Wat al reeds aangegeven is was ook bij mijn 240 Polar het geval: motorsteunrubbers zagen er goed uit, maar nadat ik de motor iets omhoog had gekrikt was toch wel duidelijk dat de linker motorsteun compleet was afgescheurd van het rubber. Met het volle gewicht van de motor op de motorsteunrubbers kan je niet zien of deze nog intact zijn.
Trekt de versnellingspook duidelijk naar rechts als je optrekt? In dat geval zal ik zeker de rubbers nog eens nazien, ook de versnellingsbakrubber.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992