Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Makkelijke vraag, lastig antwoord?
#1
Ik heb sinds kort een geluid bij het optrekken elke keer als je weer gas geeft. Moeilijk te omschrijven. Een roffelend, kloppend geluid komt als omschrijving misschien nog het best in de buurt. Bij kruissnelheid hoor je het niet.

Ik wil het eigenlijk weg hebben. Niet eens zozeer vanwege het geluid maar vooral omdat ik denk dat er iets slijt en kapot gaat als er iets aanloopt.

Ik weet wel dat het vaag klinkt maar dat is het ook ... Het wordt wel steeds een beetje erger.

Waar denken jullie aan?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Misschien je koppelingshevel/ bevestiging die tegen je tunnel links aanslaat. Gebeurt meestal als je linkermotorsteun slecht wordt of als je het oud type lompe klomp ijzer bevesting hebt om je koppelingskabel vast te houden in je hevel
Antwoord
#3
Klinkt inderdaad als een vd motorsteunrubbers of het baksteunrubber..
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#4
Iets voor de sleuteldag straks! Moet alleen nog even op zoek waar die steunen zitten. Even de Bentley bekijken. Wat is een motorsteun in het Engels? Engine rubber?
Ik heb er vandaag nog even op gelet; ik hoor het vooral heel goed in z'n twee rond de 1.300 tpm.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#5
engelse woord voor motorsteun is enginemount. trek de motorkap maar eens open er zit er een links en rechts aan je motor

[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=4147&d=1425057452]
[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=4148&d=1425057465]
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#6
Ik kwam dit Engelse dropje tegen maar je was me net voor. ; )

http://s911.photobucket.com/user/m_brink...1.jpg.html
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#7
Motorsteunen zijn allebei gaaf, geen scheuren o.i.d.
Ze voelen wel een beetje droog/kruimelig aan. Maar wel volledig intact.
Baksteunen kon ik even niet ontdekken zo zonder krik.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#8
Als je motorsteunen goed zijn gok ik dat je uitlaat ergens raakt, bijvoorbeeld tegen de rechterachterveer of -als je lpg onderbouw hebt- de achterpot die tegen de bumper aan komt.

Als de auto dat euvel ook heeft als je stilstaand gas geeft, trek dan met je hand de uitlaat eens wat naar beneden terwijl iemand gas geeft
Antwoord
#9
zet een krik onder je motor en hef je motor rustig op. had dat laatst ook met mn motorsteunen leken perfect. tijdens de keuringen bleken ze gewoon netjes afgescheurd...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#10
Vorig jaar hetzelfde euvel gehad met de motorsteunrubbers. Herkenbaar met een roffelend kloppend geluid dat vooral in de eerste en tweede versnelling voorkwam.
Wat al reeds aangegeven is was ook bij mijn 240 Polar het geval: motorsteunrubbers zagen er goed uit, maar nadat ik de motor iets omhoog had gekrikt was toch wel duidelijk dat de linker motorsteun compleet was afgescheurd van het rubber. Met het volle gewicht van de motor op de motorsteunrubbers kan je niet zien of deze nog intact zijn.

Trekt de versnellingspook duidelijk naar rechts als je optrekt? In dat geval zal ik zeker de rubbers nog eens nazien, ook de versnellingsbakrubber.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 914 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Vraag over cruise control inbouw Volf 14 8.247 2 October 2019, 21:22
Laatste bericht: Volf
  Vraag bij probleem Kjet motor Yezzz 6 5.647 9 November 2016, 13:24
Laatste bericht: RM
  B23E vraag dashdot 11 7.198 6 October 2016, 17:43
Laatste bericht: dashdot
  carb vraag herman78 25 11.799 23 January 2015, 15:51
Laatste bericht: herman78
  Koelsysteem 142 B20 vraag 142&RS2000 0 3.281 25 January 2014, 08:07
Laatste bericht: 142&RS2000
  LPG vraag Cas 7 3.313 1 April 2013, 22:39
Laatste bericht: laptoprob
  LPG Onderdeel vraag Rob 3 2.457 31 January 2013, 23:50
Laatste bericht: Marc1970
  vraag over voorste uitlaatbocht Potvisboer 2 2.674 3 March 2012, 19:12
Laatste bericht: Potvisboer
  240 loopt niet meer op benzine, vraag over de benzine pomp Jeroen V 6 3.933 6 May 2011, 10:45
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)