Ik had deze ook al gezien, mooi gepoetst echter ik vind het klokkenspel niet leuk binnen, zo vierkant allemaal
als de roest alleen maar de spatborden zijn dan is het niet erg maar er kan ook veel meer zijn en 15 jaar stilstaan
remmen vast, motor roest in cilinders al zit ie niet vast.
dat kan ook best werk zijn allemaal.
morgen naar de volvo kijken met dagkaart trein, echter moet ik nu ook een reispas hebben voor de stations? want ik krijg gewoon papiertje wat ik moet uitprinten,
Ik ga nooit met trein dus weet dat niet zo.
Marc1970 schreef:Ik vind dit wel een sympatieke Volvo 164 advertentie (mensen die zeggen dat er veel laswerk aan is, zijn niks gewend en veel te aardig), auto heeft een mooie bovenkant, dat scheelt een hoop spuitwerk: http://link.marktplaats.nl/m926823518
En een mooi oud model, met uitstekende deurgrepen.
Ik heb wel wat jarenlang stilstaande Volvo blokken weer op gang geholpen, dat viel reuze mee. Zeker als het blok in de auto hangt en er olie inzit, hoeft 15 jaar geen probleem te zijn. Geen LPG is wel een probleem, de 164 lust een aardige slok.
Alhoewel, benzine heeft wel z'n charmes als je er geen duizenden km mee gaat rijden. Op benzine rijden mijn 144's allebei een stuk pittiger, en die met automaat wordt bijna een vlotte auto.
Marc1970 schreef:Ik heb wel wat jarenlang stilstaande Volvo blokken weer op gang geholpen, dat viel reuze mee. Zeker als het blok in de auto hangt en er olie inzit, hoeft 15 jaar geen probleem te zijn. Geen LPG is wel een probleem, de 164 lust een aardige slok.
Alhoewel, benzine heeft wel z'n charmes als je er geen duizenden km mee gaat rijden. Op benzine rijden mijn 144's allebei een stuk pittiger, en die met automaat wordt bijna een vlotte auto.
Voor wat betreft de drentse volvo, die was niets meer, veel werk stoelen vol schimmel, accubak plus balk weggerot, injectie niet compleet en veel gerommeld.. maar was wel leuk dagje met de trein reizen.
Ja ik weet beperkt budget maar heeft ook zijn charmes, wat lpg betreft ik heb hier complete lpg set, en wat betreft niet pittig
daar heb ik digitale advancer voor, ja als electronicus kan ik wel wat betekenen.
zie schema deel. de digitale ontsteking heeft een risc processor kan zelfs een 12 cilinder aan, je kan de vervroegingscurve er zo inprogrammeren
ook voor lpg die zeker een heel andere curve heeft, de zuiger pennen krijgen op hun donder met de benzine curve wat ook vermogen kost.
Deze ontsteking heeft een lcd om te programmeren, die kan je daarna weer uitpluggen en geheugen houd het vast, wel continu stroom er op
anders staat ie weer standaart.
Ja bedacht ik later, ik ben wel eens in Hoogeveen bij een 145 gaan kijken die was helemaal craquele. Je schema ziet er daverend uit. Met analoge puntjesontsteking kan je ook prima op LPG rijden. Wat ik doe, is de verdeler verdraaien tot-ie op LPG optimaal draait (dat is wat vroeger), op benzine is het een en al gepingel maar ik rij toch hooguit 10 km/jaar op benzine.
" Voor wat betreft de drentse volvo, die was niets meer, veel werk stoelen vol schimmel, accubak plus balk weggerot, injectie niet compleet en veel gerommeld.. maar was wel leuk dagje met de trein reizen. "
Jammer dat ik weer eens gelijk heb gekregen. Tis hier helaas bijna altijd oude afgetrapte verrotte rotzooi voor heel veel geld en als je dan een normale prijs biedt worden ze nog kwaad ook.
21 June 2015, 16:19 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 June 2015, 16:28 door kees58.)
Hij was geprikkeld dat wel, maar hier begin ik echt niet aan, misschien wat meer uitgeven bijvoorbeeld de witte op marktplaats lijkt best goed.
anders even naar willem, nee niet van de fabeltjes krant.
Marc1970 de digitale ontsteking doet de gehele vervroegings curve, je ontsteking vroeger zetten helpt wel maar de curve van gas is heel erg anders, minder vervroeging, je moet eigenlijk zorgen dat de centrifugaal gewichtjes minder ver open kunnen, minder stijl, dus wat zwaardere veertjes, nee zo vroeger zetten gaat niet helemaal goed. enne pas op met pingel??? motor kan stuk binnen enkele kilometers.
Ja, digitaal kan het allemaal veel mooier maar ik ben van de houtje touwtje oplossingen. Ik heb hem afgesteld ergens tussen makkelijk starten in de ochtend en max vermogen zonder pingelen, op LPG gaat-ie moeiteloos 120-130 en rijd 1:10 dus ik denk dat het wel goed staat.
22 June 2015, 14:45 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 June 2015, 18:35 door kees58.)
Marc1970 schreef:Ja, digitaal kan het allemaal veel mooier maar ik ben van de houtje touwtje oplossingen. Ik heb hem afgesteld ergens tussen makkelijk starten in de ochtend en max vermogen zonder pingelen, op LPG gaat-ie moeiteloos 120-130 en rijd 1:10 dus ik denk dat het wel goed staat.
Dat is dan geen 164? want daar is het dikwijls een op 6 a 7 er is ergens op internet een verhaal hoe je zonder electronica op gas kan afstellen, even zoeken.
hier heb je een advancer die er zo tussen kan, misschien wel idee voor de mensen hier, dit apparaatje
is al geheel voorgeprogrammeerd en kan er zo tussen, schakeld mee met benzine lpg.
en hier staat hoe je ontsteking te veranderen, dit is dan voor een ford V8.
[ATTACH=CONFIG]4656[/ATTACH]
Misschien leuke info for degene die wel eens wil knutselen, trouwens de injecties van type D jettronic
zou ik kunnen repareren, of elco,s vervangen die na al die jaren capaciteit kwijt zijn en dus slecht
functionerende injectie, ik ken ze nog van de VW 2 liters.