Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ik heb dit cluster gekocht. Is volgens de verkoper NOS maar excl. sensoren.
Maar als ik het even goed bekijk lijkt het me dat ik slechts een olie druksensor moet gaan zoeken. De rest kan toch hier of daar wel in de auto gevonden/aangesloten worden op bestaande spullen?
Het wordt toegepast in een Volvo 244 waarin een B230F met LH2.4 zal worden gemonteerd.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Lh2.4 heeft wel een signaal uit de tellerkast nodig. Misschien dat dat ook kan direct vanaf het cardanas of dat je zelf het signaal van de tellerkast kan na bootsen .
En je hebt een versnellingsbak met km telleraandrijving nodig.
Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maar dat signaal kan toch ook van een late achteras komen? Of vergis ik me hierin? Ik heb een 3,54 abs as liggen van een late 240 die volgens mij prima geschikt is voor dit project.
Vanaf de versnellingsbak laat ik gewoon een km-aandrijving naar het instrument gaan.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Geen idee. Daarom zei ik misschien.
Het signaal van de achteras gaat naar het instrumentcluster en van daaruit naar de ecu. Of er in het cluster iets met het signaal gebeurt (versterkt, sinus naar blok, etc) weet ik niet.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
15 April 2015, 10:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2015, 10:23 door Marc1970.)
Huh, durf je dat dure ding zo dicht bij het randje te leggen? Maar op Turbobricks vinden ze dat LH ook best zonder speedo signaal werkt. Behalve dat het stationair soms bij 1500 rpm blijft hangen. Zoek op 'speedo lh2.4', er zijn ook suggesties om de stat regelklep eruit te halen en dan ben je er vanaf.
En een soort schakeling om het achterassignaal om te zetten naar een signaal wat de ECU lust, als je het heel netjes wilt doen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marc1970 schreef:Huh, durf je dat dure ding zo dicht bij het randje te leggen? Maar op Turbobricks vinden ze dat LH ook best zonder speedo signaal werkt. Behalve dat het stationair soms bij 1500 rpm blijft hangen. Zoek op 'speedo lh2.4', er zijn ook suggesties om de stat regelklep eruit te halen en dan ben je er vanaf.
En een soort schakeling om het achterassignaal om te zetten naar een signaal wat de ECU lust, als je het heel netjes wilt doen.
Duur is relatief. Ik heb gereviseerde voor veel meer zien gaan! Maar inderdaad had mijn engelse collega de foto ook voor mijn gemoedstoestand ander moeten nemen!
Die tip van LH voor speedosignalen zal ik verder eens onderzoeken. Komt goed.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.718
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
LH2.4 signaal kun je niet aansluiten bij dit. Is ook niet nodig, motor (bij mij) heeft geen rare loop door het ontbreken ervan.
Alles is aan te sluiten, ook met LH2.4. Hoe ik het allemaal ook al weer heb gedaan met mijn cluster weet ik zo niet meer, misschien dat het ergens in m'n topic staat.