Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OD probleempje?
#1
Al een tijdje duurd het vrij lang voordat de OD het volledige vermogen van mijn 245Tic aankan. Net na het inschakelen kan hij bijna geen vermogen hebben maar na een seconde of 20 kan hij het hele vermogen wel aan...
Hier is op zich wel mee te leven maar niet erg lekker.
Op vakantie deed zich het volgende voor: ik schakelde de berg op terug naar de 4 en gaf flink gas om iemand in te halen, leek het net alsof hij uit de versnelling schoot. Zo erg slipte hij opeens.

Komt iemand dit bekend voor? Het is voor mij nogal vaag. Eerst dacht ik dat de pomp van de OD versleten was omdat hij na verloop van tijd toch het volledige vermogen aankan...

Ik bang voor een volledige revisie. Iemand hiervoor nog tips? kosten/ bedrijf?

Groeten,
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Antwoord
#2
Oliepeil al nagekeken?


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#3
filter vernieuwen?? Olie vernieuwen?? Blijft het relais niet gewoon iets plakken??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
Filter?

Maar hij slipte in z'n 4 zei je? Dan werkt de OD toch helemaal niet?
Antwoord
#5
Toch voor de zekerheid nog maar even naar de garage gegaan om te vrogen of ze bij de grote beurt het zeefje wel hebben schoongemaakt en of ze de olie hebben gecontroleerd. Niet duszzzz....
Maar we komen er wel uit.
Ik hoop in iedergeval dat hij het weer doet na deze service.
Wordt vervolgt.
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Antwoord
#6
teygeler schreef:het zeefje

wat voor zeefje??
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
In het handboekje bij de auto is sprake van een zeefje, ik noemde het ook altijd filter. :twisted:

Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Antwoord
#8
Inmiddels een ritje Hoofddorp gereden..
Hij schakelt iets soepeler maar na de service beurt nog steeds hetzelfde probleem. Dus toch maar een ruil OD?

Ik kwam op mijn zoektocht langs dit bedrijfje in engeland. Dit lijkt wel erg goedkoop: een ruil exemplaar voor 271 EUR excl BTW?

http://www.overdrive-repairs.co.uk/products.html
Sheffield Yorkshire providers of overdrive units

Iemand ervaring of andere adresjes?

Is er onder jullie misschien iemand die ook aan een nieuwe toe is en dat we een wat grotere order kunnen neerleggen?

Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Antwoord
#9
Ik ken het op zich niet, maar ik geloof dat dat het bedrijf is van de ex-Laycock werknemers met een goede reputatie. Maar volgens mij zijn er maar zeer weinig overdrive specialisten, ook in Engeland.
Bedenk wel dat die prijzen zonder VAT (= BTW) zijn en dat er hiervoor het 21% tarief van topeassing is. En ruil betekent: gereviseerde OD = oude OD + geld.
Verzending kost een kapitaal en ophalen/brengen ook, dus het blijft gewoon duur.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#10
ja...maar wie zegt dat die van jou kapot is.

- is de olie goed?
- relais goed?
- knop op de pook in orde?
- zekering goed? :twisted:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleempje met M-46. Madman 5 3.834 12 May 2019, 09:15
Laatste bericht: 240R-ens
  Probleempje met automaat Erik265 17 9.440 8 February 2007, 21:19
Laatste bericht: michiel
  probleempje met overdrive 83_240_Turbo_Estate 0 2.612 12 August 2005, 21:00
Laatste bericht: 83_240_Turbo_Estate

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)