Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
multilink achteras
#11
Vergeet niet dat onze starre Assen door de panhard stang bij in en uit veren uit het midden gaan
Als je bij een 240/740/940 tegen de trekhaak duwt in horizontale richting dan schudt de kont van je auto met gemak 5 cm naar rechts en 5 cm naar links.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#12
Nou ja, iets heen en weer gaat-ie wel, maar geen 5 cm. En dat zijn vooral de hoge banden die zwabberen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
De Jaguar IRS wordt ook veel toegepast, in de UK veel te vinden.. Mijn idee is dat een bodem van een 740/760-940/960 zullen afgezien van verstevigingen en bevestigingen niet veel van elkaar verschillen. En dat spul in mijn geval ook weer niet veel van een 140 bodem.. Dus er onder duwen en kijken waar je blijft met de benodigde verstevigingspunten en bevestiging.. Niet vergeten dat er een paar andere veren ndig zijn ivm het verschil in gewicht.. Wie gaat er bv ens met de achterwielen van een 760 met ml op de weegbrug staan..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#14
1 nadeel van zo'n multiLINK is dat er erg veel (inmiddels versleten ) rubber bussen in zitten. Schijnen crime te zijn om te vervangen en aan te schaffen.
Antwoord
#15
Kl*teotoos altijd..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#16
Maaruh.. http://www.cvi-automotive.se/en/articles...r-susp-m-l
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#17
Ik zou eens kijken naar een achteras van een 1e generatie bmw 1-serie. Die lijken mij het smalste spoor te hebben maar ik kan zo snel geen specs vinden...
Antwoord
#18
leuk om de verschillende gedachten gebundeld te zien, voor- en nadelen, voor- en tegenstanders, maar vooral leerrijk, alvast bedankt iedereen...ik kijk uit naat verdere tips
Antwoord
#19
bmw, jaguar....ook reeds aan gedacht maar ik zou graag dezelfde as en boutafstanden hebben op alle vier de wielen, dus als daar een oplossing voor is nemen de keuze mogelijkheden toe
Antwoord
#20
5x4,5" oftewel 5x114.3 is veel gebruikt onder Amerikanen (die niet bekend staan om IRS), maar ook door Nissan (240rs), Toyota (Supra), Mazda (MX-5, RX-6 en 7), goede kans dat je daar een kleinachtige achteras kan vinden, en Mitsubishi en Honda, KIA en Hyundai ook nog.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geluid achteras (opgelost) Grey240Polar 28 20.801 13 March 2021, 13:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  "bonkige" achteras 245 Arnic 2 1.645 27 January 2021, 20:55
Laatste bericht: Marc1970
  Achteras brom Volvo 245 van 1981 Rin 21 14.498 23 March 2020, 11:09
Laatste bericht: BartJu
Question Achteras lagers Archermusic 8 5.955 1 May 2019, 17:58
Laatste bericht: Marc1970
  240 achteras ratio 3,15 3,31 3,54 onder ? Lemon 4 5.177 5 January 2018, 20:40
Laatste bericht: Jerry
  Raar geluid achteras 245 1976 jero 7 7.120 13 August 2016, 23:11
Laatste bericht: Marc1970
  Wat weegt een achteras? (240) 1031 Volvo Eindhoven 15 12.881 19 February 2015, 00:47
Laatste bericht: boedr
  Achteras volvo 245 - 1983 met overbrengingsverhouding van 3,15 : 1 fcvisser 11 10.360 24 June 2013, 22:30
Laatste bericht: fcvisser
  Achteras wissel, problemen met snelheidsmeter volvomagazijn.nl 5 4.353 7 October 2012, 21:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Trillingen en metaalbonkend geluid van de achteras/aandrijving geertkroon 15 11.170 22 April 2012, 14:47
Laatste bericht: MartjeB

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)