Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstellen ontsteking
#1
Op dit moment ben ik de laatste puntjes op de i aan het zetten met mijn 242 Turbo. Ik heb hier een B21ET in geplaatst (geheel origineel met Kjet) en dacht vandaag de CO af te stellen.Dit is gelukt en heb hem op CO 3,5 gezet. Nu loopt hij prima maar komt een beetje traag op gang dus eveneens de ontstekingstijdstip gecontroleerd bij 750 toeren. Dit bleek tussen de 20 en 30 graden te staan, dus is niet goed. Nu had ik gelezen dat dit 8 graden moet zijn, echter wanneer ik de ontsteking op 8 graden zet, komt hij helemaal niet op gang en gaat eveneens lager in toeren lopen, zeg maar gesmoord. Kan het zijn dat de ontsteking kapot is of misschien de vacuum vervroeger? Misschien dat jullie een idee hebben!
Antwoord
#2
15 @ 750 rpm staat hier: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html en gewoon alle vacuumslangen nalopen. De vervroeger-tuut zelf kan je testen door aan het slangetje te zuigen, dan moet er iets verdraaien in de verdeler.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Als ik het goed heb hoort de B21ET op 15 graden te staan en de B21FT op 12 graden. Bij mij loopt die er in ieder geval goed op.
Antwoord
#4
Ah dat verklaart een hoop! Ga hem gelijk op 15 graden zetten en kijken hoe hij loopt. Bedankt mannen!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorbij het afstellen Wimme 5 3.395 20 October 2012, 18:35
Laatste bericht: Dirk342

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)