Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2014
Ik heb in verband met de APK een te hoge co2 uitstoot van mijn 240-polar uit 1994. Ik ben erg aan mijn auto gehecht en zou hem nu moeten verschrotten,
Wie wil mij helpen ?
Hartelijke groet, Jacques Pfennings
jac.pfennings@gmail.com; tel 046-45 18 190
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Wat voor hulp heb je nodig?
Kon de garage het CO niet even bijstellen voor je?
Mocht dat niet mogelijk zijn zou ik de lambda sonde en katalysator eens (laten) nakijken.
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2014
Allereerst hartstikke bedankt voor jouw reactie
Bijstellen lukt niet en Lambda sonde is vernieuwd alsmede de luchtmassassameter
Ook aangesloten op een andere computer maar gaf dezelfde hoge uitstoot.
Over de katalysator heeft de garage nog nooit gesproken
De CO2 uitstoot mag op volle toeren 0,3 % bedragen en stationnair 0,5%
BIJ mij bedraagt die echter 2,5 % !! en de Volvogarage heeft geen oplossing voorhanden
Ik zoek dus hulp bij iemand die hiervoor een oplossing weet
groet, Jacques
Berichten: 383
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2011
Aan je forumnaam te zien woon je in Limburg?
Zo ja kun je eens contact opnemen met
www.thuurbo.nl in Gronsveld (Maastricht). Daar zit veel kennis inzake Volvo's en dus ook de 240. Ik heb daar mijn 240 en V70 Classic in onderhoud.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2014
Beste Roger
Ga ik zeker doen; bedankt
Jacques
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Google eens op bijmengen aceton door de benzine.
Ik rij met de renault 4 sinds kort met een mix van 3ml aceton per liter benzine.
De renault 4 is geen strepen trekker op het asfalt, maar de respons op het gaspedaal is voelbaar feller.
Het verbruik heb ik nog niet kunnen opmeten.
Door de betere verbranding van de benzine zou het co uitstoot lager zijn.
Maar dat kan ik zelf nog niet onderstrepen, ik ben nog met de eerste tankvulling bezig.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Zijn de foutcodes eens uitgelezen? kan thuurbo uiteraard ook.
Sommige probleempjes kunnen lastig te vinden zijn maar echt duur of niet-repareerbaar is het nooit.
Zelf zit ik in regio Heerlen, kan ook altijd even kijken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
1 January 2015, 14:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 January 2015, 15:02 door A_A.)
Is het een idee om een foto stappen plan mbt uitlezen te maken? Mijn 240 heeft het niet, de 940 wel zal es kijken of ik iets online kan vinden.
Edit:
http://youtu.be/odE9LoTQqwg
De man is niet heel handig met de camera, maar opzich wel informatief.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Wat wel eens wil helpen is een busje injectiereiniger in de tank gooien (het best als er nog maar een liter of 10 benzine in de tank zit ) en dan een een eind rijden op hoge snelheid.
Een andere goedkope oplossing is bij de APK garage proberen met vacuumslangen lostrekken De Co zakt dan maar de motor gaat enorm schuddend lopen. Dus na de APK goedkeuring de slangen meteen weer aansluiten. Een beroerd lopende motor heeft verder niets met de APK te maken, mocht de garage zoiets wijs willen maken.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
1 January 2015, 15:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 January 2015, 21:09 door Rob.)
jos245 schreef:Wat wel eens wil helpen is een busje injectiereiniger in de tank gooien (het best als er nog maar een liter of 10 benzine in de tank zit ) en dan een een eind rijden op hoge snelheid.
Een andere goedkope oplossing is bij de APK garage proberen met vacuumslangen lostrekken De Co zakt dan maar de motor gaat enorm schuddend lopen. Dus na de APK goedkeuring de slangen meteen weer aansluiten. Een beroerd lopende motor heeft verder niets met de APK te maken, mocht de garage zoiets wijs willen maken.
Dat doe ik ook met onze moderne Panda, de benzine laat bij zo'n arm draaiend motorblok best wel troep achter. Die troep heb je ook bij oudere motoren. Er is trouwens van het merk Tunap een reiniger die blijkbaar alleen bij de dealers gebruikt wordt, werkt nog beter heb ik gemerkt, maarja, veel stads kilometers helpt bij ons vervuiling in de hand, dus pik ik um wel ens mee om wakker te schudden.
dat acetonverhaal doet ook al enige jaren de ronde, schonere en vooral completere verbranding. Niemand kan echter zeggen hoe en of het goed vermengt blijft in de tank.. Maar da's een hele andere discussie waar verschillende fora over zijn..