Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Te hoge co2 uitstoot bij 240-polar
#1
Ik heb in verband met de APK een te hoge co2 uitstoot van mijn 240-polar uit 1994. Ik ben erg aan mijn auto gehecht en zou hem nu moeten verschrotten,
Wie wil mij helpen ?
Hartelijke groet, Jacques Pfennings
jac.pfennings@gmail.com; tel 046-45 18 190
Antwoord
#2
Wat voor hulp heb je nodig?

Kon de garage het CO niet even bijstellen voor je?
Mocht dat niet mogelijk zijn zou ik de lambda sonde en katalysator eens (laten) nakijken.
Antwoord
#3
Allereerst hartstikke bedankt voor jouw reactie
Bijstellen lukt niet en Lambda sonde is vernieuwd alsmede de luchtmassassameter
Ook aangesloten op een andere computer maar gaf dezelfde hoge uitstoot.
Over de katalysator heeft de garage nog nooit gesproken

De CO2 uitstoot mag op volle toeren 0,3 % bedragen en stationnair 0,5%
BIJ mij bedraagt die echter 2,5 % !! en de Volvogarage heeft geen oplossing voorhanden

Ik zoek dus hulp bij iemand die hiervoor een oplossing weet

groet, Jacques
Antwoord
#4
Aan je forumnaam te zien woon je in Limburg?

Zo ja kun je eens contact opnemen met www.thuurbo.nl in Gronsveld (Maastricht). Daar zit veel kennis inzake Volvo's en dus ook de 240. Ik heb daar mijn 240 en V70 Classic in onderhoud.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#5
Beste Roger

Ga ik zeker doen; bedankt

Jacques
Antwoord
#6
Google eens op bijmengen aceton door de benzine.
Ik rij met de renault 4 sinds kort met een mix van 3ml aceton per liter benzine.
De renault 4 is geen strepen trekker op het asfalt, maar de respons op het gaspedaal is voelbaar feller.
Het verbruik heb ik nog niet kunnen opmeten.
Door de betere verbranding van de benzine zou het co uitstoot lager zijn.
Maar dat kan ik zelf nog niet onderstrepen, ik ben nog met de eerste tankvulling bezig.
Antwoord
#7
Zijn de foutcodes eens uitgelezen? kan thuurbo uiteraard ook.

Sommige probleempjes kunnen lastig te vinden zijn maar echt duur of niet-repareerbaar is het nooit.

Zelf zit ik in regio Heerlen, kan ook altijd even kijken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Is het een idee om een foto stappen plan mbt uitlezen te maken? Mijn 240 heeft het niet, de 940 wel zal es kijken of ik iets online kan vinden.

Edit:

http://youtu.be/odE9LoTQqwg

De man is niet heel handig met de camera, maar opzich wel informatief.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#9
Wat wel eens wil helpen is een busje injectiereiniger in de tank gooien (het best als er nog maar een liter of 10 benzine in de tank zit ) en dan een een eind rijden op hoge snelheid.

Een andere goedkope oplossing is bij de APK garage proberen met vacuumslangen lostrekken De Co zakt dan maar de motor gaat enorm schuddend lopen. Dus na de APK goedkeuring de slangen meteen weer aansluiten. Een beroerd lopende motor heeft verder niets met de APK te maken, mocht de garage zoiets wijs willen maken.
Antwoord
#10
jos245 schreef:Wat wel eens wil helpen is een busje injectiereiniger in de tank gooien (het best als er nog maar een liter of 10 benzine in de tank zit ) en dan een een eind rijden op hoge snelheid.

Een andere goedkope oplossing is bij de APK garage proberen met vacuumslangen lostrekken De Co zakt dan maar de motor gaat enorm schuddend lopen. Dus na de APK goedkeuring de slangen meteen weer aansluiten. Een beroerd lopende motor heeft verder niets met de APK te maken, mocht de garage zoiets wijs willen maken.
Dat doe ik ook met onze moderne Panda, de benzine laat bij zo'n arm draaiend motorblok best wel troep achter. Die troep heb je ook bij oudere motoren. Er is trouwens van het merk Tunap een reiniger die blijkbaar alleen bij de dealers gebruikt wordt, werkt nog beter heb ik gemerkt, maarja, veel stads kilometers helpt bij ons vervuiling in de hand, dus pik ik um wel ens mee om wakker te schudden.


dat acetonverhaal doet ook al enige jaren de ronde, schonere en vooral completere verbranding. Niemand kan echter zeggen hoe en of het goed vermengt blijft in de tank.. Maar da's een hele andere discussie waar verschillende fora over zijn..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 1.912 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.029 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Pingelen bij hoge toeren Bromtol 22 8.161 2 August 2021, 20:31
Laatste bericht: Wouter265
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 8.350 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 9.279 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68
  2.3i Polar start soms wel / soms niet Biopowerenschede 7 6.182 19 August 2018, 09:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  1993 polar B200F valt plotseling uit tisseenschande 0 1.778 6 May 2017, 22:07
Laatste bericht: tisseenschande
  1993 polar b200f sputtert en slaat af tisseenschande 6 4.443 6 May 2017, 21:54
Laatste bericht: tisseenschande
  Motor ratelt in hoge toeren Hanatarash 14 11.018 10 December 2015, 14:58
Laatste bericht: Marc1970
  onsteking vervroegen polar 1993 230f chefkokfred 8 5.479 1 November 2015, 21:14
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)