Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
electrische ramen
#1
weet iemand of de motor van een elektrische ramen van een 244 anders zijn dan die van een 242 ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#2
Ik denk dat het geen verschil maakt.
Antwoord
#3
het enige wat ik kan verzinnen is een verschil in 'kruis'.. ik heb ook 242 deuren staan, en de mechanismes van een 244, dat moet ik nog vergelijken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
zou je dat op korte termijn willen doen raymond kan aan een complete set komen met dashboard schakelaars
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#5
Laurens Zondag schreef:zou je dat op korte termijn willen doen raymond kan aan een complete set komen met dashboard schakelaars
uhm.. dat word graven.. staat nog een halve 144 in de weg en zo.. als ik het 'kruis' kan vinden zal het lukken, de deur staat vooraan.. ik denk zaterdag..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
is goed laat maar weten als je meer weet mijn dank is al groot
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#7
zelf nog even wat research gedaan.,, in de onderdeelboeken is weinig te vinden als ik turbobrick land mag geloven

Citaat:Yes it works.

The front regulators are the same 2 door / 4 door.

from Redwood Chair

Citaat:Technically 242s have a helper spring thing on the regulator, but gears and all mounting is the same as a 4-door/wagon regulator does operate the glass.

You can re-rivet to get a good one. Electric ones seldom strip the teeth but the motor can and does burn out.

90+ switches are a lot better for contact area and aid greatly in window speed. Earlier skinny ones suck.

from Kjets On a Plane

feitelijk gezien zijn ze hetzelfde alleen zou er een hulp veer aan een arm bijzitten om de kracht te ontnemen van de motor. denk dat ik dat maar laat varen mocht ik toevallig iets tegen komen wat ik hiervoor kan gebruiken komen we dat vanzelf tegen.

toch bedankt alle

ps de link naar de post waar de info vandaan komt:
http://forums.turbobricks.com/showthread...ric+window
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#8
mooi, ik heb nog geen tijd gehad om te zoeken.. ben benieuwd wat het veergebeuren zal helpen, ik kan me zeker voorstellen dat het nodig is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Her raam van een 242 is wat groter,dus zwaarder. Misschien dat daarom die veer nodig is.
Mogelijk gaat het ook prima als je het rubber waarlangs het raam glijdt wat insmeert met vaseline zodat het raam met minder weerstand omhoog/omlaag gaat.
Antwoord
#10
zoiets dacht ik ook al jos, ik ga het gewoon proberen en kijken wat het doet. voor hetzelfde geld valt het allemaal reuze mee..
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)