2 December 2014, 12:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 December 2014, 12:45 door Nicolaas H.)
Even een vraag je voor mijn vader; hij heeft een Mazda 2 en rijdt daarmee slechts ÃÃn keer in de week naar de bejaarden-fitness, wat een ritje is van 15 KM.
Vorige week kwam hij niet weg. Zijn accu was leeg dus die heb ik met de acculader voor hem opgeladen tot 13.5 V. De vloeistof staat hoog genoeg.
Nu heb ik de accu na het opladen twee dagen in huis bewaard en nu wil ik hem erin gaan zetten meet ik 13,3 V. Ook tref ik onder de accu een klein beetje vocht aan terwijl ik in de gave behuizing echt niets van een scheurtje kan ontdekken. Toen ik hem uit de auto haalde was er ook niets op de bodem te zien.
13,3 V lijkt mij al aardig laag maar ik vind ook dat de accu erg snel terugloopt. Kan een accu die zo weinig wordt gebruikt al stuk zijn? Op de accu staat mei 2013 ... [Multi Silver 44 Ah]
Vorige week kwam hij niet weg. Zijn accu was leeg dus die heb ik met de acculader voor hem opgeladen tot 13.5 V. De vloeistof staat hoog genoeg.
Nu heb ik de accu na het opladen twee dagen in huis bewaard en nu wil ik hem erin gaan zetten meet ik 13,3 V. Ook tref ik onder de accu een klein beetje vocht aan terwijl ik in de gave behuizing echt niets van een scheurtje kan ontdekken. Toen ik hem uit de auto haalde was er ook niets op de bodem te zien.
13,3 V lijkt mij al aardig laag maar ik vind ook dat de accu erg snel terugloopt. Kan een accu die zo weinig wordt gebruikt al stuk zijn? Op de accu staat mei 2013 ... [Multi Silver 44 Ah]
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]