Berichten: 868
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Hallo,
mijn vorige zoektocht naar een M46 bak heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. dus hierbij nog een keer.
Ik zoek een M46
- J-Type overdrive
- Kilometerteller-aandrijving
- Uitsparing in bellhouse voor de sensor aan de achterkant van het blok. Die het 60-2 Patroon van het vliegwiel ziet)
- Ronde flens voor aandrijfas.
Tevens een vliegwiel voor een M46 met 60-2 patroon gezocht.
prijs komen we wel uit.
M.v.g
Rutger
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Ben bang dat wat je vraagt nooit gemaakt is. Het 60-2 patroon komt van de jettronic af. Toen dit systeem geïntroduceerd werd werden de kilometerteller aangedreven via een sensor in het differentieel. Makkelijkste oplossing denk is om een m46 te zoeken met kilometeraandrijving en de bell house aan te passen of uitwisselen met een late waar de uitsparing wel inzit.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 868
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Ik moet het vliegwiel hebben voor een LH2.4 Systeem. (en ik dacht dat dat 60-2 was)..
ik zal het dan wel fout hebben..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Vliegwiel klopt wel.
De uitsparing in de bellhouse word moeilijker. Geen idee of er auto's zijn geleverd met de combinatie lh2.4 en m46. Anders past wellicht het bellhouse van een m47? Of je freest een sleuf in de m46 bellhouse.
Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Volvo 142 B23 schreef:Vliegwiel klopt wel.
De uitsparing in de bellhouse word moeilijker. Geen idee of er auto's zijn geleverd met de combinatie lh2.4 en m46. Anders past wellicht het bellhouse van een m47? Of je freest een sleuf in de m46 bellhouse.
Die 940 had toch een M46 begin jaren 90 met LH 2.4 en ook het passende vliegwiel? Volgens mij kun je al die bellhouses gebruiken voor de oudere M46.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Welke jaren zijn dat dan? Wij hebben een vroege 940, dacht van '91 of zo. Die heeft een m47. Of moet je dan de turbomodellen hebben?
Berichten: 307
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
Volvo 142 B23 schreef:Welke jaren zijn dat dan? Wij hebben een vroege 940, dacht van '91 of zo. Die heeft een m47. Of moet je dan de turbomodellen hebben?
Klopt hier staat een 940turbo met een M46 die bakken zijn iets sterker dan de M47 variant wegens iets kortere as heb ik me laten vertellen. Vandaar dat de turbo's de M46 kregen met hydraulische koppeling voor de M90 er was.
Berichten: 868
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
De 940 Turbo's van voor 95 hebben een m46 heb ik begrepen.
@Polestar-Volvo, je hebt zo een reactie!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 325
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
Estoque schreef:De 940 Turbo's van voor 95 hebben een m46 heb ik begrepen.
@Polestar-Volvo, je hebt zo een reactie!
Zal inderdaad zoiets zijn, alleen heb je dan nog geen km-aandrijving op de versnellingsbak. Denk dat je beter een M46 met kilometeraandrijving en daar een gaat in freest ofwel een andere kom ertegen. Want wat jij vraagt is volgens mij nooit fabrieksaf geleverd.