29 July 2014, 20:29
Vandaag begonnen met de oranje 244 van 1975 te 'upgraden' met onderdelen van mijn voormalig dagelijkse 244 van '82. Met enige pijn in mijn hart heb ik inderdaad besloten om deze laatste als donorauto te gaan gebruiken. Maar ik zie uit naar een mooi project, hopelijk eindigend in een aparte, oranje harde, net ingelopen echte 70s 244 met zwart leren bekleding. Ook leuk! :-)
Nu de grote ombouw gaat beginnen liep ik tegen een paar vragen aan:
- stoelen + bank uit een later model zijn kennelijk goed om te zetten naar een vroeg model, maar geldt dat ook voor de deurpanelen?
- Is de middenconsole + gordels in de 75er te vervangen door die uit '82 ivm montage van een USA armsteun op de gordel bevestiging naast de middenconsole?
- zijn de achtergordels gewoon in te bouwen in de 244L die er standaard geen had (!!!)?
Hoop dat iemand hier het antwoord op weet... Alvast bedankt!
Nu de grote ombouw gaat beginnen liep ik tegen een paar vragen aan:
- stoelen + bank uit een later model zijn kennelijk goed om te zetten naar een vroeg model, maar geldt dat ook voor de deurpanelen?
- Is de middenconsole + gordels in de 75er te vervangen door die uit '82 ivm montage van een USA armsteun op de gordel bevestiging naast de middenconsole?
- zijn de achtergordels gewoon in te bouwen in de 244L die er standaard geen had (!!!)?
Hoop dat iemand hier het antwoord op weet... Alvast bedankt!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)