Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wielophanging onderdeel weggeroest
#1
Hallo Volvofans,

ik heb een 245 die flink kraakt met optrekken.
Het kwam van links achter, dus ik kijken.
zie ik dat dit onderdeel van de wielophanging helemaal is weggeroest. Dus denk wel dat dit de boosdoener is.

mijn vraag: hoe heet dit onderdeel, en wie ervaring met het vervangen hiervan?

(ga nu pogen om foto's te uploaden)
Antwoord
#2
[ATTACH=CONFIG]3024[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3025[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#3
onderste draagarm links, naar de sloop en een goede halen.. "hier" zullen er ook vast wel mensen zijn die wat op de plank hebben.. redelijk makkelijk te vervangen, beetje lomp maar 1 op 1 uit te wisselen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Bedankt voor je snelle reactie!

de hele arm is roestig, maar het zit m vooral in het 'kokertje' waar de lange bout doorheen gaat om de draagarm vast te zetten. Een combinatie van rubber en metaal zover ik zie. Bij dus helemaal vergaan. Hoort dit bij de draagarm of is dit weer een apart onderdeel?

btw iemand in de buurt van arnhem nog een draagarm liggen?
Of weet iemand hoe duur het ongeveer zal zijn bij de sloop?
Antwoord
#5
Bij mij precies hetzelfde linksachter. Het is de rubber bus die de draagarm met de achteras verbindt. Ik ben ook wel benieuwd of het alleen een kwestie van rubber vervangen is? Volgens mij is ook de metalen bus waar deze inzit verrot. Het deel zit in ieder geval niet aan de draagarm maar aan de achteras.

Overigens zijn ze de draagarmen nog nieuw te krijgen:
http://www.estateservices.nl/ophanging/d...echts.html
Antwoord
#6
die 'kokers met rubber' zijn ellende om te vervangen, maar zolang het er nog gezond uitziet kan het. Ze lopen iets taps toe en gaan er dus maar op 1 manier in ende uit.. speciaal gereedschap od draadeind en passende bussen/ringen enzovoort.. Vooralsnog is een complete en goed exemplaar sneller gedaan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Wat een roestige ellende. Ik denk dat je de hele achteras en beide draagarmen beter kan vervangen, dit is prut. De bus (met daarin een rubber en nog een bus) zit nl. door de achteras, en de opening waar de bus ingaat ziet er hopeloos verroest en uitgelubberd uit.

Hier de bus en achteras in beter dagen (en een gereedschapje om de bus te vervangen): http://www-ese.fnal.gov/People/wilcer/vo...g_tool.htm

Dit had 5 jaar geleden afgekeurd moeten worden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
foto 4 heb ik ook zo gemaakt, dan nog kan het 'oorlog' zijn om te doen.. en als je dan ook nog een foutieve bus hebt gekregen :frown:..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
bedankt voor jullie reacties!

wat opties:

-nieuwe draagarnem: ben ik met deze 2 armen (rechts boven in plaatje van advertentie) geholpen? of zit het busje wat ik nodig heb hier niet bij, maar echt in de achteras?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...=mympBuyer

-complete achteras vernieuwen: net de volvo sloop in duiven gebeld waar ik een complete achteras kan krijgen voor 125,- maar das een boel geld. en er zitten van ook remklauwen en dergelijke bij die ik niet per se nodig heb.. buiten het feit dat dat een hele bult werk is, en ik me afvraag of dat me zelf lukt. heb wel een de achterveren en voorpoot vervangen, maar dit is weer een niveautje hoger lijkt me...

- alleen de silent blocks (denk dat het zo heet) vernieuwen: kost zn 15 euro, maar ook dit ik dus een lastige klus, buiten het feit dat ik niet zeker weet welke ik precies nodig heb, en het mijn probleem helemaal zal oplossen
http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/dr...-1468.html

zucht.. altijd naar als je weet dat er flink wat werk aan zit te komen.
Antwoord
#10
bedankt voor jullie reacties! ...poeh dat wordt een flinke klus. Sad

enkel de draagarmen vervangen gaat me dus niet verder helpen. als ik het goed begrijp??

heb net de sloop in de buurt gebeld en kan een complete achteras krijgen voor 125 met remschrijf/klauwe en dergelijke erbij. (wat ik dus eigenlijk niet allemaal nodig heb) ..een boel geld.
en ik twijfel of het zelf lukt om dit alles te vervangen.. iemand wel eens een hele achteras vervangen??

een nieuwe silent block (heet de 'bus met rubber' zo??) kost maar 15,- maar weet niet zeker om dit me verder gaat helpen, als me dit al lukt.. en ik die goede weet te bestellen

pijn in t hart als je Volvo niet in orde is...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Superflex voor wielophanging achterkant 245 Hansepans 2 3.669 26 February 2019, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  'kraken' van wielophanging (?) als wielen in uiterste stand staan bij 240 Chris 3 4.301 5 February 2011, 12:43
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)