Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe test je benzine stand aanwijzer.
#1
Hoi,

Zoals de titel al aangeeft: hoe test je de benzine stand aanwijzer. De opnemer in de tank heb ik al gecontroleerd en die is O.K. ( tenmimste nadat ik alle oxidatie verwijderd had. ). Nu zijn er natuurlijk nog de volgende zaken die stuk kunnen zijn, nl:
Bedrading, ga ik morgen testen maar zal niet het moeilijkste zijn.
Meter zelf, hoe kun je dat testen?
Regel blokje achter op tellerblok, hoe kun je die testen? Waar dient dat ding eigenlijk?

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#2
Voor de 240 staan de weerstandswaardes in TP11402/2 met bijbehorende vol en leeg standen vd vlotter, meteruitslag etc. Er hoort ook een testweerstand bij. Het lijkt dat deze procedures ook voor de 140 met 'nieuwe' dashboard geldt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Hoi Marc,

Mijn 142 is van 1971.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#4
Ja ik bedacht zoiets ook al terwijl ik het berichtje typte. De testprocedure in de 140 Haynes is niet zo uitgebreid, met de vlotter bovenin tegen de stop moet-ie 10 ohm weerstand hebben, onderin 60-85 ohm. Misschien heeft het Greenbook meer info maar daarvan weet ik het serienummer niet, of waar het te vinden is. Misschien op amazonpictures.se, die hebben er een hoop. Aha, ze staan op volvotips. Instructies zijn net zo spaarzaam jammergenoeg.

De voltregelaar is mechanisch en maakt 10V +/- 0,2V van de boordspanning, dat hebben de fuel en temp meters nodig. Gangbare opties is vervangen door een elektronische regelaar, zijn her en der wel fotoseries van te vinden op www.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Hoi Marc,

Mag ik ervan uit gaan dat als de temperatuur aanwijzer wel werkt dat dan dat omvormertje goed is? Of kan het zijn dat de ene aanwijzer wel werkt en de andere niet omdat dat omvormertje 2 gescheide systemen heeft?

Groet,

Mathieu.


Edit, net deze site gevonden: http://www.k-jet.org/articles/projects/i...egulators/
verklaard al een hoop.
Antwoord
#6
http://freebits.nl/images/2014/06/01/Sch....31.08.png

http://freebits.nl/images/2014/06/01/Sch....31.35.png

http://freebits.nl/images/2014/06/01/Sch....31.53.png
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#7
Dank voor de info Hans!

Groet,

Mathieu.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen Benzine, geen vonk luci-ferro 6 4.359 24 March 2020, 03:03
Laatste bericht: luci-ferro
  Tellerbak diesel versus benzine HSGHOR 2 3.583 24 June 2017, 07:11
Laatste bericht: HSGHOR
  "Altijd-aan"-stand binnenverlichting uitschakelen op contact hardboard 2 3.094 19 May 2017, 14:19
Laatste bericht: hardboard
  Oplossing: gecombineerde benzine / LPG brandstof meter BartJu 4 6.893 11 January 2017, 14:27
Laatste bericht: BartJu
  0-stand verlichtingsschakelaar SjorsRWD 7 5.185 11 July 2016, 21:16
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  benzine meter en temp meter geven te veel aan Coenraad 3 4.553 10 February 2014, 12:15
Laatste bericht: Coenraad
  Rijd niet op benzine. Waar beginnen met de zoektocht? volvo fan 3 2.688 14 February 2012, 11:34
Laatste bericht: Rubicon
  Kachelventilator alleen in stand 3, weerstand vervangen. Kwekkel 0 1.855 15 January 2012, 15:53
Laatste bericht: Kwekkel
  Motor slaat niet meer aan na overschakelen op benzine Rob 8 5.534 6 April 2011, 23:46
Laatste bericht: Rob
  Kachel ventilator stand 3 madmax 6 3.598 24 October 2010, 18:41
Laatste bericht: 242-turbo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)