Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
Howdie,
Vandaag lekker weer buiten hÃÂ!
Dacht ik ook dus electrisch dakkie maar open doen dan.....
Helaas, geen leven in te krijgen, zelfs geen klein klikje als ik het knopje bedien.
Net nog even snel gezocht in instructieboekje op welke zekering het dak zit maar niet veel wijzer geworden, het electrische schuifdak kan ik ertussen niet vinden
Iemand die weet welke zekering eventueel de boosdoener kan zijn?
Misschien een andere reden?
Groet
Eric
PS: lastig, die 2 forums naast elkaar, heb nu maar dubbel gepost...
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Inderdaad lastig 2 forums, maar ik beantwoord alleen hier vragen :lol:
Ik denk dat het net als bij elektrische ramen dezelfde zekering is en dat is nummer 10. Het kan eventueel 12 zijn daar zit het relais van de raammechanismen.
10 zit een 16A zekering in.
12 zit een 8A zekering in.
Succes!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 4.734
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Robbert242DL schreef:Inderdaad lastig 2 forums, maar ik beantwoord alleen hier vragen :lol:
Hehehe...en terecht! [/offtopic]
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
Robbert242DL schreef:Inderdaad lastig 2 forums, maar ik beantwoord alleen hier vragen :lol:
Ik denk dat het net als bij elektrische ramen dezelfde zekering is en dat is nummer 10. Het kan eventueel 12 zijn daar zit het relais van de raammechanismen.
10 zit een 16A zekering in.
12 zit een 8A zekering in.
Succes!
Hmm, ik heb handgeslingerde ramen.....
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Ja ik ook, maar in mijn instructieboekje staat dat zekering 10 en 12 voor de electrische ramen zijn en wordt er verder geen woord gerept over het elektrisch dak, vandaar mijn veronderstelling dat Volvo misschien het elektrisch dak ook als een elektrisch raam ziet... Snappie? :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
Robbert242DL schreef:Ja ik ook, maar in mijn instructieboekje staat dat zekering 10 en 12 voor de electrische ramen zijn en wordt er verder geen woord gerept over het elektrisch dak, vandaar mijn veronderstelling dat Volvo misschien het elektrisch dak ook als een elektrisch raam ziet... Snappie? :lol:
Right :!:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: May 2005
Lastig, twee forums, ik had al een antwoord op het andere forum geplaatst. Check even of er spanning staat op de dakschakelaar (met ingeschakeld contact). Zo niet, dan de voeding nakijken, ik heb een Polar 1993 met elektrich schuif/kanteldak en mijn voeding loopt rechtstreeks vanaf de pluspool van de accu. Dicht bij de accu is in de voedingsdraad een zwevende zekering opgenomen, dit was bij mij de boosdoener (slecht contact).
Succes,
Anton Folkeringa
Nu Volvo V70 D5 maar ooit weer een 240
In het geheel niet lasitg hoor gewoon hier posten en hier uw antwoord lezen. Geen enkel probleem.
Berichten: 516
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2005
Anton Folkeringa schreef:Lastig, twee forums, ik had al een antwoord op het andere forum geplaatst. Check even of er spanning staat op de dakschakelaar (met ingeschakeld contact). Zo niet, dan de voeding nakijken, ik heb een Polar 1993 met elektrich schuif/kanteldak en mijn voeding loopt rechtstreeks vanaf de pluspool van de accu. Dicht bij de accu is in de voedingsdraad een zwevende zekering opgenomen, dit was bij mij de boosdoener (slecht contact).
Succes,
Anton Folkeringa
Ik heb een multimetertje maar ben een dummie wat electra betreft.
Loop altijd te kloten op welke stand ik hem moet zetten, gelijkstroom, wisselstroom, standje 10-200-500....
Ik weet 't, ik praat in raadsels :?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: May 2005
Hoeft niet met een multimeter, kan ook met een spanningzoeker met snoer (12 V, Brezan, Halfords). De punt van spanningzoeker op centraal contact (voeding) van schakelaar zetten, snoer met krokodillenklem ergens aan massa klemmen, lampje moet gaan branden maar hoop dit eigenlijk niet voor jou want dan zit het in de motor van het schuifdak. Als lampje niet brandt: zekering opzoeken.
Meten is weten maar soms is het beter om niet te weten (!)
Anton
Nu Volvo V70 D5 maar ooit weer een 240