Ik heb een setje chassis braces die ik wil monteren (van de bovenkant veerpoot naar schutbord). Volgens de verkoper zitten de moeren/bevestigingspunten in het schutbord standaard in iedere 240. Soms achter wat isolatie materiaal.
Alleen ik kan ze niet vinden. Heeft het toch met het bouwjaar te maken, bijvoorbeeld dat pas na de facelift begin 80-er jaren dit er standaard in zit?
Hoi Hans, de mijne (1975) had ze ook niet, ik heb aan de binnenkant een moer gelast. Maar de mijne was ook helemaal uit elkaar (zelfs de paravaan was eraf geslepen).
Als de isolatiemat tegen de schutplaat perforatiestreepjes heeft (ter hoogte van waar de boutgaten dienen te zitten) dan weet je dat de gaten aanwezig zijn.
Ik dacht dat de eerste bouwjaren ze niet hebben.....
Hansepans schreef:Ok, had al verwacht dat ze er niet zitten, net nog een keer gecheckt met een ipd handleiding ernaast. Geen gaten.
Blindklink moer leek me ook wel iets. Misschien met een paar extra puntlasjes om zeker te zijn?
als je die dingen met het originele gereedschap er in trekt kun je je auto er aan op hangen, (niet doen want dat ziet er niet uit..) Wel met 1 ding rekening houden, de dikte van het randje steekt buiten het blik, dat is dus net even anders dan origineel. Hoeveel 'vlees' hebben de braces? Je kunt het montage gat mogelijk opboren zodat ze net om de rand van de blindklinkmoer heen vallen, mooie RVS carroseriering er over en het zit stevig..
Over brace gesproken, ook een veerpootbrug gefabriceerd, die binnenkort naar de poedercoater gaat. De brug is van een Opel Crossa, die ik op de sloop tegenkwam, de montage platen heb ik 3D gemodelleerd en bij het eerder genoemde smidje laten lasersnijden. Zie onder het resultaat, moet dus nog naar de poedercoater.