Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reanimeren na 10 jaar
#1
Mensen,

Een 245 die 10 jaar stilstaat weer in de benen krijgen, is onderstaand stappen plan een werkbaar plan ?

Remslangen na kijken en waarschijnlijk vervangen

Rem olie vervangen

Remmen nakijken en of gangbaar maken.

Ik hoop dat ie niet op de handrem staat trouwens.

Koelwater vervangen?

Banden , tja vervangen denk ik

Accu vervangen (gok ik zo)

Motor olie en bak olie vervangen ?

Distributie riem vervangen?

Lpg er uit halen ivm herkeuring , 2 volvo's op gas is mij helaas te duur.

Dan laten keuren.

Verder nog do's en dont's ?






Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#2
Als je toch je bak olie wisselt. Pak dan gelijk je differentieel mee. Verder koelvloeistofslangen checken, vacuumslangen. En alle andere aanwezige rubbers eigenlijk.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
Toevallig heb ik afgelopen zomer een 360 met B19A weer tot leven gewekt die 10 jaar had stilgestaan. Wat was er voor nodig:
- Carburateurrevisie (vlotter zat vast, pakkingen vergaan, naald was geen naald meer vanwege oxidatie)
- Ontstekingsdelen
- Distributieriem
- Verse olie en koelvloeistof

Verder een complete remrevisie, alles zat vast en de slangen stonden op knappen. Idd ook bakolie en diff.olie vernieuwd. Nieuwe banden. Radiateur was lek, koelslangen waren slecht, de pakkingen van de waterpomp lekten, klepdekselpakking lekte, uitlaat was doorgeroest.

Al met al was het een investering, maar hij rijdt nu heerlijk en kan er weer jaren tegenaan. Let wel even op hoe de auto onderhouden is. Met slechte olie en koelvloeistof een auto 10 jaar stil zetten... dat gaat aankoeken en verzuren en dan is niet fijn.
Met mijn 360 had ik mazzel, want 50 km voor de auto is stilgezet is er een gereviseerde cilinderkop op gezet. Dus nieuwe pakkingen, kleppen, seals, olie, kvs etc.
Ik heb nu dan ook een perfect lopende auto. Verbruikt geen drupje olie, maar hoe 'gebruikter' de motor is, hoe groter de kans op gare klepseals en zuigerveren etc.

De eerste keer starten even zonder ontsteking, dan kan de motor even oliedruk opbouwen. Een nachtje ATF op de zuigers kan ook geen kwaad.

Edit: ohja, vergeet de benzineslangen en benzine niet. Ik ging dolenthousiast een proefrit maken en kwam na enkele kilometers stil te staan omdat de benzine geen benzine meer was... zet dus svp ook een extra benzinefiltertje in de leiding!
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
#4
Hopelijk heeft de auto geen K-Jet systeem maar een carburateur.
Dat kan extra hoofdbrekens kosten om weer aan de praat te krijgen.
Antwoord
#5
Tja mbt onderhoud. Ik heb van '98 tot 2000 z'n beurtjes beperkt laten doen. Toen heeft ie bij Carlo een paar maand te koop gestaan. Toen 368000 op de teller en van 2001 tot 2004 heeft ie 40000 km gereden maar geen idee mbt onderhoud. Maar ja zondag rijden wordt krap an Wink en geen k jet. Een b23a dacht ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#6
dat laaste scheelt stiekem al een hoop :X
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#7
[Afbeelding: yratepan.jpg]

Ok 2001 das ook al weer 13 jaar geleden dus.

Riem plus waterpomp vervangen maar dus.




Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21A op lpg na 2 jaar weer op benzine FLA 4 4.215 5 January 2011, 10:26
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)