Nog steeds loopt mijn B23A niet goed.
Na ongeveer 10 min. rijden op gas of benzine, met contactpuntjes of electrische ontsteking, vervangen van oud door nieuw materiaal en andersom;
nadat de motor warm is gaat deze backfiren en stotend lopen. Even de motor uit en hij loopt weer ongeveer een km probleemloos.
Bobine - en alle stroomkabels, rotor, rotorkap, bobine, condensator en noem maar op vervangen.
Kleppen juist afgesteld, nokken niet ingesleten, compressie oké, afstelling (voor)ontsteking klopt (5 - 7 graden) , motor loopt niet warm, geen koelvloeistof bij olie of andersom. uitlaat is niet geblokkeerd, motor draait soepel, rond ook bij wederom starten. Niets vreemds te vinden, ook geen overslaande vonken onder de motorkap.
Gisteren na backfire korte tijd keihard rempedaal. Ik vermoed dat het terugslagventiel van de rembekrachtiger is doorgeslagen. Hopelijk niet het membraan.
Hoe dan ook, het probleem met de motor blijft. Ik zal opzoek gaan naar een andere verdeler (ook al lijkt de huidige B23A: Bosch JFU 0231170302 in orde).
Mocht iemand die hebben houd ik me aanbevolen.
Vraag me nog wel af wat de functie van de electrische afsluiter op het spruitstuk, na de carburateur is. Trek je de electriciteit los dan klikt deze en die op het schutboard dicht.
De motor loopt dan langzamer/onregelmatig. Hoort dat zo?
Voor de rest zou ik niet weten wat nog te vernieuwen is.
Mis ik iets, iets dat bij warme motor zijn werk niet meer doet?
Ik heb zo'n beetje alles gehad.
Ik ga de bougies nog vervangen door lpg bougies, wie weet helpt dat.
Na ongeveer 10 min. rijden op gas of benzine, met contactpuntjes of electrische ontsteking, vervangen van oud door nieuw materiaal en andersom;
nadat de motor warm is gaat deze backfiren en stotend lopen. Even de motor uit en hij loopt weer ongeveer een km probleemloos.
Bobine - en alle stroomkabels, rotor, rotorkap, bobine, condensator en noem maar op vervangen.
Kleppen juist afgesteld, nokken niet ingesleten, compressie oké, afstelling (voor)ontsteking klopt (5 - 7 graden) , motor loopt niet warm, geen koelvloeistof bij olie of andersom. uitlaat is niet geblokkeerd, motor draait soepel, rond ook bij wederom starten. Niets vreemds te vinden, ook geen overslaande vonken onder de motorkap.
Gisteren na backfire korte tijd keihard rempedaal. Ik vermoed dat het terugslagventiel van de rembekrachtiger is doorgeslagen. Hopelijk niet het membraan.
Hoe dan ook, het probleem met de motor blijft. Ik zal opzoek gaan naar een andere verdeler (ook al lijkt de huidige B23A: Bosch JFU 0231170302 in orde).
Mocht iemand die hebben houd ik me aanbevolen.
Vraag me nog wel af wat de functie van de electrische afsluiter op het spruitstuk, na de carburateur is. Trek je de electriciteit los dan klikt deze en die op het schutboard dicht.
De motor loopt dan langzamer/onregelmatig. Hoort dat zo?
Voor de rest zou ik niet weten wat nog te vernieuwen is.
Mis ik iets, iets dat bij warme motor zijn werk niet meer doet?
Ik heb zo'n beetje alles gehad.
Ik ga de bougies nog vervangen door lpg bougies, wie weet helpt dat.