11 April 2022, 09:24
Goeiemorgen,
Ik ben sinds een paar weken nieuw, niet alleen hier op het forum, maar ook met mijn '93 240 polar Estate. Ik had de 240 al een paar jaar op het oog. Ik ben altijd al niet weg te slaan van oude auto's en de 240 is de pefecte dagelijkse klassieker. Tot voorkort bleef die altijd (geld technisch) buiten schot, maar sinds een half jaar heb ik dan een baan (na veel studievertraging met de corona) en was het dan toch mogelijk om er een voor de flat te zetten. Entree mijn donkergroene station. Ik gebruik hem dagelijks, en ik glimlach altijd als ik em zie staan. Ik hoop er van de zomer ook heerlijk mee op vakantie te trekken, en nog veel jaar te genieten van de auto. (3 ton is net ingelopen voor de 240, zo blijkt)
Dan nu het mindere nieuws: Zaterdag moest ik koelwater bijvullen. Niet veel, maar het zette me aan het denken. Dit had ik met aankoop gecontroleerd, maar nu leek het echt onder het minimum te zitten. Motor loopt niet warm, maar gisteravond in de rij voor een welbekend eethuis (uche) viel mij een klein wit wolkje op in de spiegel. Verder onderzoek brengt een heel licht bruin tintje aan het licht in het koelwater.
Misschien ter zijde ik vind het frappant dat er geen druk staat op het koelwaterreservoir. Zelfs niet met een nog warme motor. Slangen van de radiator zijn met de hand in te drukken.
Nu de vraag; Is dit het teken van een langzaam overlijdende koppakking?
Bedankt!
Ik ben sinds een paar weken nieuw, niet alleen hier op het forum, maar ook met mijn '93 240 polar Estate. Ik had de 240 al een paar jaar op het oog. Ik ben altijd al niet weg te slaan van oude auto's en de 240 is de pefecte dagelijkse klassieker. Tot voorkort bleef die altijd (geld technisch) buiten schot, maar sinds een half jaar heb ik dan een baan (na veel studievertraging met de corona) en was het dan toch mogelijk om er een voor de flat te zetten. Entree mijn donkergroene station. Ik gebruik hem dagelijks, en ik glimlach altijd als ik em zie staan. Ik hoop er van de zomer ook heerlijk mee op vakantie te trekken, en nog veel jaar te genieten van de auto. (3 ton is net ingelopen voor de 240, zo blijkt)
Dan nu het mindere nieuws: Zaterdag moest ik koelwater bijvullen. Niet veel, maar het zette me aan het denken. Dit had ik met aankoop gecontroleerd, maar nu leek het echt onder het minimum te zitten. Motor loopt niet warm, maar gisteravond in de rij voor een welbekend eethuis (uche) viel mij een klein wit wolkje op in de spiegel. Verder onderzoek brengt een heel licht bruin tintje aan het licht in het koelwater.
Misschien ter zijde ik vind het frappant dat er geen druk staat op het koelwaterreservoir. Zelfs niet met een nog warme motor. Slangen van de radiator zijn met de hand in te drukken.
Nu de vraag; Is dit het teken van een langzaam overlijdende koppakking?
Bedankt!