15 June 2020, 21:05
Beste mede forumleden,
Ik heb vorig jaar een Volvo 245 polar 2.0i uit 1990 gekocht als eerste auto met toen al 445000 op de teller nu zit ik op ongeveer 460000. Ik ben helemaal weg van de auto en heb er al van alles aangedaan zoals: Pullman interieur, Virgo wielen, LPG uitgebouwd. Dit jaar is die ook weer zonder op of aanmerkingen door de apk gekomen. Hij is alleen vanaf de winter slechter gaan lopen en nooit meer echt bijgesprongen hij rijdt lekker als die warm is maar stationair nog steeds veel trillingen. Als die koud is houdt hij in en heeft hij moeite met op toeren komen ook het vermogen houd te wensen over. Nu heb ik in de winter een veel jonger blok aangeschaft het gaat hier om een b230fb uit een 940. Nu is mijn vraag aan jullie kan ik deze swap enigszins gemakkelijk werkelijkheid maken.
Voor zover ik weet moet er of een deuk in het schutbord of de verdeler op de 240 plek geen idee hoe?
Ik ben benieuwd of de benzine pomp genoeg druk opbouwt voor het multipoint injectie van het nieuwe blok en of ik gwn mijn oude vliegwiel en koppeling kan gebruiken?
Heb ik ook een luchtmassa meter en lambdasonde nodig?
Kort en goed hoe kan ik enigszins makkelijk deze swap verwezenlijken?
Alvast bedankt voor uw reacties.
Vriendelijke groet,
Ruben
Ik heb vorig jaar een Volvo 245 polar 2.0i uit 1990 gekocht als eerste auto met toen al 445000 op de teller nu zit ik op ongeveer 460000. Ik ben helemaal weg van de auto en heb er al van alles aangedaan zoals: Pullman interieur, Virgo wielen, LPG uitgebouwd. Dit jaar is die ook weer zonder op of aanmerkingen door de apk gekomen. Hij is alleen vanaf de winter slechter gaan lopen en nooit meer echt bijgesprongen hij rijdt lekker als die warm is maar stationair nog steeds veel trillingen. Als die koud is houdt hij in en heeft hij moeite met op toeren komen ook het vermogen houd te wensen over. Nu heb ik in de winter een veel jonger blok aangeschaft het gaat hier om een b230fb uit een 940. Nu is mijn vraag aan jullie kan ik deze swap enigszins gemakkelijk werkelijkheid maken.
Voor zover ik weet moet er of een deuk in het schutbord of de verdeler op de 240 plek geen idee hoe?
Ik ben benieuwd of de benzine pomp genoeg druk opbouwt voor het multipoint injectie van het nieuwe blok en of ik gwn mijn oude vliegwiel en koppeling kan gebruiken?
Heb ik ook een luchtmassa meter en lambdasonde nodig?
Kort en goed hoe kan ik enigszins makkelijk deze swap verwezenlijken?
Alvast bedankt voor uw reacties.
Vriendelijke groet,
Ruben