3 April 2019, 16:18
Ik wil het stuur losmaken om het weer recht te zetten.
Maar dan moet eerst het claxon-deel in het midden los.
Hoe doe je dit? Haynes zegt gewoon sideways induwen en het softe deel weghalen. Maar mijn 76er heeft geen soft deel, en aan 43 jaar oud plastic gaan trekken is niet zonder risico's, weet ik uit ervaring.
Hoe haal je dat deel er dus af zonder de plastic delen te breken?
Gewoon brute kracht? Waar dan de kracht te zetten?
Zijn er palletjes, lipjes, haakjes? Zo ja waar?
Bij voorbaat dank!
Plaatje met het stuur er op, er zijn er immers meerdere.
PS: ik heb het ooit los gehad om de plastic kuip aan achterzijde van stuur te vervangen (ook oud bros kunststof), ik heb toen dus kennelijk het stuur verkeerd terug geplaatst. Dus uitlijnen is zeer waarschijnlijk niet nodig.
Maar dan moet eerst het claxon-deel in het midden los.
Hoe doe je dit? Haynes zegt gewoon sideways induwen en het softe deel weghalen. Maar mijn 76er heeft geen soft deel, en aan 43 jaar oud plastic gaan trekken is niet zonder risico's, weet ik uit ervaring.
Hoe haal je dat deel er dus af zonder de plastic delen te breken?
Gewoon brute kracht? Waar dan de kracht te zetten?
Zijn er palletjes, lipjes, haakjes? Zo ja waar?
Bij voorbaat dank!
Plaatje met het stuur er op, er zijn er immers meerdere.
PS: ik heb het ooit los gehad om de plastic kuip aan achterzijde van stuur te vervangen (ook oud bros kunststof), ik heb toen dus kennelijk het stuur verkeerd terug geplaatst. Dus uitlijnen is zeer waarschijnlijk niet nodig.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005