19 January 2018, 00:00
Hej volvoliefhebbers en kenners!
ik heb een mooie volvo 144 uit 1970 met een B20 automaat gekocht, maar na drie keer tanken zaten er allemaal hamers in het motorblok die best hard tekeer gingen. Het lijkt er op dat de drijfstanglager(s) te veel ruimte hebben of niet meer bestaan waardoor de zuiger(s) tegen de kop botsen. Tijd voor vervanging van het een en ander.... nu heb ik gezocht naar een betaalbaar B20 motorblok, maar wat zou ik tegenkomen als ik een B18 blok als donorblok ga gebruiken? Zijn deze twee blokken echt gelijk behalve de boring? En maakt het nog uit dat er een automatische versnelingsbak op moet?
Alvast bedankt!
Lennart
ik heb een mooie volvo 144 uit 1970 met een B20 automaat gekocht, maar na drie keer tanken zaten er allemaal hamers in het motorblok die best hard tekeer gingen. Het lijkt er op dat de drijfstanglager(s) te veel ruimte hebben of niet meer bestaan waardoor de zuiger(s) tegen de kop botsen. Tijd voor vervanging van het een en ander.... nu heb ik gezocht naar een betaalbaar B20 motorblok, maar wat zou ik tegenkomen als ik een B18 blok als donorblok ga gebruiken? Zijn deze twee blokken echt gelijk behalve de boring? En maakt het nog uit dat er een automatische versnelingsbak op moet?
Alvast bedankt!
Lennart