Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto locatie benzinepomp 242
#1
Ik ben bezig met het ombouwen van mijn 242 uit 77 naar injectie
ik heb de pomp en leidingen van een 245 sloper gehaald en zit nu even te kijken hoe ik precies alles terugzet
Ik ben nu bij de pomp terecht gekomen en die moet voor mijn idee ergens achter de verdeelblokken van de remleiding komen bij de achteras.
Zou er iemand een foto kunnen maken van de locatie waar ik hem moet vastzetten origineel ?
Antwoord
#2
Hij zit vlak VOOR de verdeelblokken van de remleidingen.
Het langwerpige steuntje van het pompframe komt aan het draadeind van het verdeelblok te zitten( de moer even losdraaien en het steuntje erbij aan doen).
De andere twee gaten wijzen dan zichzelf uit.Ik vermoed dat de boutgaten er reeds zitten.
Antwoord
#3
Ah top, ik hoop ook dat alles er al zit, maar als een late 245 tank eronder gaat zal dit toch ook wel passen :-)
Vulslang daarintegen past niet van een 245. dat word inkorten denk ik
Antwoord
#4
Ik kan me vergissen maar is de vulpijp van de sedan en station niet hetzelfde....
Antwoord
#5
wellicht kan jij me dat vertellen. het lijkt erop dat hij voor de estate langer is.. maar het is wel pielen moet ik zeggen.
Kijk Vadis er zo anders wel even op na
Antwoord
#6
kan vanavond wel een foto voor je maken als je het graag wilt ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#7
ik denk dat ik nu wel weet hoe hij erop gaat
Antwoord
#8
Laurens Zondag schreef:kan vanavond wel een foto voor je maken als je het graag wilt ?

Mocht het aanbod nog staan ik kom er niet helemaal uit.. ik heb nu dit

[Afbeelding: IMG_4004.JPG]
[Afbeelding: IMG_4005.JPG]
[Afbeelding: IMG_4007.JPG]
[Afbeelding: IMG_4008.JPG]
Antwoord
#9
Ik kan het niet goed zien op je foto's maar het steuntje wat aan de remverdeler hoort achteraan het pompframe te zitten.
Het pompframe zit dus meer naar voren. Het lijkt op de fot's alsof dat niet zo is.
Antwoord
#10
het is lastig fotograferen inderdaad. de bracket zit nu op de achterste bout van de remverdeler. die dus dichts bij de as en de tank.
Tevens vraag ik mij af hoe de plastic brackets eruit zien waar de leiding opzit richting de motorruimte, die van de carb heeft er 3, een voor de benzine leiding 2 voor de remleidingen. Nou heb ik die dingen gedemonteerd van de sloper 245 maar kan ze nergens meer vinden (op die ene veilige plek waar het niet kwijt raakt of stuk gaan, je kent het wellicht wel)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)