Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Een conventioneel lpg systeem en niet belasting vrij betaal je veel meer wegenbelasting dan een G3 installatie. Ik ben ze nog niet tegen gekomen met G3. Betekent dit dat dit niet past in de volvo 240. als een volvo 240 polar is uitgevoerd met een conventioneel lpg systeem is dit dan om te bouwen naar G3??
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Er moet een code op kenteken staan om een g3 installatie op kenteken te krijgen. Zo zijn er ook oude 850's zonder g3 en 850's van latere jaren kunnen wel als g3.
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Volvo 142 B23 schreef:Er moet een code op kenteken staan om een g3 installatie op kenteken te krijgen. Zo zijn er ook oude 850's zonder g3 en 850's van latere jaren kunnen wel als g3.
FF gegoogeld en kwam uit op een draadje wat hier al is gepost en wat blijkt het kan technisch wel maar ivm de code je nodig hebt en niet op de 240 zit komt er geen G3 op het kenteken te staan. Helaas want ik had ipv een Renault Laguna Grand Tour uit 2007 ook wel een volvo 240 polar van 93 willen rijden. Wordt dus toch een Renault eind van dit jaar.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ik heb volgens mij wel eens een 92-er 960 gezien met G3. Misschien eens kijken op de 700 vereniging, weet niet meer waar ik dat verhaal heb gezien. Die datumregeling van G3 is enorme onzin, een B230 van 1990 of 1995 heeft geen andere inspuiting oid dus zou even goed (of slecht) op G3 kunnen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nee is niet datum afhankelijk inderdaad. Hangt van het typekeur af. En dat is voor latere 850's dus net anders.
Maatje van me heeft inderdaad ook een 960 op g3 gehad.