Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PAARHUIS
#1
hallo volvo genoten 
in het verleden was ik hier actief onder de de naam paarhuis maar door verandering van emailadres en onkunde met computers .
maar ingelogd met een andere naam met de gedachte het wel weer te kunnen veranderen .
helaas lukt me dat tot op dit moment nog niet dus dan maar zo.
de 264 met motorswap is er nog steeds en functioneert prima staat netjes droog in de winterstalling.
ik heb afgelopen april een jongere 264 met een b28 gekocht uit 1980 waar technisch zeer veel aan gedaan was .
alleen de eigenaar kreeg hem niet meer aan de praat .
grootste oorzaak was dat de stroomverdeler  er verkeerd in zat , en de plunjer van de injectie bleef bovenin hangen dus de motor liep vol benzine.
dit alles opgelost en nog een paar kleinere dingen gerepareerd, laten keuren en rijden maar .
temperatuur stond wel wat hoog op driekwart ongeveer maar dacht dat dat aan het blokje lag die de stroom verdeelt over de benzine en temperatuurmeter.
buurman had nog lpg tank liggen een vriend nog een lpg installatie dus hup op lpg rijden .
maarrrr dat vond de prv niet fijn, temperatuur diverse keren in het rood .
thermostaat vervangen radiateur schoon gemaakt hielp allemaal niks .
nu de oude thermostaat maar zo bewerkt dat hij altijd open staat ,nu wordt de motor niet meer warm .
de kachel ook niet dus dat is minder, wel na een kleine rit al behoorlijke druk in het koelsysteem.
gelukkig tot op heden geen water in de olie.
ik heb wel een ooit op ali besteld electrisch kacheltje  12v op het dashboard gemonteerd,
om de voorruit dooi te houden.
ik probeer zo de winter door te komen geen grote ritten maken en straks de blauwe 264 weer van stal.

en dannn  moet er nog een koppakking vervangen worden 
ik wou de motor demonteren als het zover is ,dit om  fijner te werken en de achterste krukas keering lekt ook.

weet iemand of de kopbouten ook vervangen moeten worden?


wordt vervolgd
Antwoord
#2
Mijn ervaring met lang stilstaande auto is dat radiateur reiniger wel helpt. Maar ik heb er ook een meegemaakt waarbij alleen vervangen van de radiateur nog hielp.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
ja ok ik heb de radiateur eruit gehad en een nacht vol met schoonmaakazijn laten liggen en er kwam wel wat viezigheid uit maar dat is niet de oorzaak van het warm worden .
en zonder thermostaat na een korte rit zo een behoorlijke druk in het koelsysteem opbouwen is niet normaal.
dus ik denk wel dat de koppakking er tussen uit is .
wel bedankt voor je reactie
Antwoord
#4
Dat van die kopbouten is een goeie vraag. Misschien kan je het Volvo werkplaatsboek vinden voor de B27/28. Of een soortgelijk boek van Peugeot of Renault. Doorgaans kan je die dingen hergebruiken, ik heb ze alleen vervangen als ze zichtbaar uitgerekt waren (één keer in een door en door verrommelde B20 zulke bouten aangetroffen).
Slijtage zie je het beste op het deel wat net niet in het onderblok geweest is, als je de kopbout naast een zelfde bout legt zie je goed of de draad verstoord is geweest in lengte of dikte.

Aan de andere kant, probeer maar s een nieuwe set PRV kopbouten te vinden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Ik heb vorig jaar de koppen van mijn PRV gelicht en laten reviseren. Zowel het revisiebedrijf, KDL MIddelbeers en de doorgewinterde 77 jarige revisiemonteur die me met de distributie hielp, adviseerden om de kopbouten te vervangen. Na 42 jaren van rekken en krimpen is het beter om ze te vernieuwen.
Ik heb gewoon nieuwe bouten besteld bij KDL, was geen probleem.
Antwoord
#6
ja is ook beter .
mooi dat ze nog te verkrijgen zijn .
het is nog niet zover ik probeer de winter nog even door te komen .
maar wil al wel vast de onderdelen in huis hebben.
bedankt voor de reacties
Antwoord
#7
ik neem trouwens maar zo aan dat er een b28 in ligt,
omdat mij dit is verteld door de vorige eigenaar.
een b27 is toch ook geleverd met rechthoekig kunstof luchtfilter?
staat er nog ergens op het blok wat het is?
Antwoord
#8
Boven het oliefilter zit er volgens mij wat ingeslagen wat voor blok het is.

Ik heb kopbouten en hoop ander B27 spul bij www.franzose.de besteld.

Groet Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#9
ok ronald bedankt voor de info
we zullen als er weer wat meer tijd voor is, mee bezig gaan .
bedankt voor het meedenken allemaal
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)