Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ook een 240
#1
            Hallo,
Wonende in het Belgische Hageland heb ik mij een maand of twee geleden een 240DL aangekocht met een 2,3 motor, bouwjaar 1990.
Altijd al een groot autoliefhebber geweest en een immense lange lijst aan auto's voor de deur gehad , en was het tijd om eens een 240 aan te schaffen. ik moet eerlijk toegeven dat mijn echtgenote hier niet wild van is en niet begrijpt wat ik in die voor haar 'baksteenvorm ' zie. Tja,...

deze witte 240 is ,volgens  mij, in prima staat. Roestvrij, en dertig jaar onderhouden geweest bij een volvodealer in het Mechelse.
Enkel de laatste twee jaar, en 2000 km, is er geen onderhoud geweest (vermoed ik).
Dus binnenkort staat er een onderhoudsbeurt op het programma.

Gisteren de eerste rit (buiten een testrit bij aankoop) gemaakt en wat mij opvalt is dat de wagen echt uitnodigt tot relax toeren.
Antwoord
#2
Ja mooi. Alle moderne auto's zien eruit als rijdende aardappels. Het Hageland is ook mooi, om door te fietsen als ik in de buurt ben.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Grappig, de vergelijking met rijdende aardappels, die heb ik nog niet gehoord.
Antwoord
#4
Welkom hier, en mooie wagen! 

Cw waarde van een 240 baksteen is 0.47 (referentie; post van dezelfde Marc overigens). 
De Cw van patatten staat er niet bij. Maar ze zijn meestal wel ronder van vorm en doen het in de windtunnel wellicht beter...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)