Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Groene werkplaatsboek
#1
Ik ben mijn groene werkplaatsboek Wiring diagrams een keer kwijtgeraakt tijdens een sleuteldag. Daar baal ik elke keer weer van als er ergens weer wat rammelt, losraakt of gebroken is.

Wie heeft zoiets voor mij te koop of te leen [ter kopieering]?
Liefst in het Nederlands [bestaat dat ook?] en voor een 240 van 1991.

Alvast bedankt! Niek

Ik mis hem nu omdat het linker knipperlicht van mijn aanhanger niet werkt.
Van de aanhanger alle 7 polen van de stekker tot aan de aansluiting bij de lamp doorgemeten. Lampjes eerst verwijderd. Nergens een draadbreuk.
Voor de goede orde: de knipperlichten van de auto werken naar behoren.
Ook de bedrading van de stekkers in de auto tot de pool in de uitgang bij de trekhaak doorgemeten en alles correct. De lampjes in de aanhanger zijn ook OK.
Als ik verder de auto in wil gaan kom ik niet verder. De twee kabelboompjes verdwijnen in de kit waarmee de lpg-tank is afgedicht. Waar pik ik deze kabelboompjes weer op?

Alvast bedankt voor het meedenken! En voor iedereen hier een prachtige zomer!?

PS Heb ik het bij het rechte eind om pool 1 [gever knipperlicht Links] te verdenken en om pool 3 [massa] uit te sluiten omdat alle andere verlichtingsfuncties het verder het wel doen?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
Ik heb daar ook wel interesse in. Jij bent natuurlijk eerst Niek!

Mocht er geen hardcopy meer te vinden zijn. Hier staan scans van de meeste greenbooks:

https://ozvolvo.org/archive/

Hier de wiring van een 93 240:

https://greenbook-archive.s3.ap-southeas...f162796340

Sommige in het Nederlands:

https://greenbook-archive.s3.ap-southeas...efae05d128
Antwoord
#3
De pinnen van een aanhangerstekker hebben een zwaar leven in de buitenlucht en oxideren alle kanten op. Probeer er eens een laagje vuil af te krabben, en kijk s of de stekker aan de autokant niet wat strakker kan. Of prop er een stukje alu folie in, dat geleidt prima.

De trekhaakinbouwer heeft geen bedradingsschema of wat nodig, waarschijnlijk is de trekhaakbedrading vlak bij de achterlicht-units afgetapt, daar kan je er makkelijk bij namelijk en zijn ze overzichtelijk gerangschikt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Mmm, nog niet aan gedacht, aan de stekkerpolen zelf. Zou wel een heel eenvoudige remedie zijn. Probeer ik zo nog even!

[En als dat niet helpt moet het reservewiel er maar even uit en zal ik de logische gedachten van de trekhaakinbouwer volgen.]

Dank Marc en Teun.

Het verlangen naar het Greenbook blijft bestaan. Dus als iemand wat heeft liggen [beduimeld geen bezwaar] houd ik me aanbevolen!
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)