Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Likrubber 240
#1
ik wil de likrubbers vervangen , moet dat van binnen ? Wie heeft ervaring ermee en tips?
Antwoord
#2
Of het officieel zo moet weet ik niet maar dit is hoe ik het voor elkaar heb gekregen. [En het likrubber gaat alweer heel lang mee.]

1. Waar de deur opengaat kun je de sierstrip onderaan het raam ombuigen met een stevige platte schroevendraaier. Leg doek op de 'vensterbank' van de deur en wip de strip voorzichtig wat omhoog. Probeer op meerdere punten. Op een gegeven punt komt de boel los en kun je de strip aan de scharnierzijde eruit trekken.

2. Likrubber er met punttang uittrekken. Eventueel wat helpen met WD40. In de strip zitten twee 'aandrukpunten' deze ietsje loswrikken wil ook wel helpen. Geen rubberresten achterlaten!

3. Strip schoonmaken en inspuiten met WD40. Nieuwe likrubber door de strip heen trekken [met behulp van punttang]. Knijp de aandrukpunten zo nodig weer aan. Bepaal nu bij de auto hoeveel er van het likrubber moet worden afgeknipt [dit wordt iets te lang geleverd].

4. Klop de strip met nieuw likrubber weer voorzichtig [met houten lat?] over de deurrand en buig het uiteinde, [daar waar de deur opent] weer terug.

Succes!

PS 1Likrubber aan de cabinezijde van de deur heb ik nooit vervangen. Zit volgens mij vastgemaakt op de deurbekleding.

PS 2 Nieuw likrubber is in het begin nog wat stroef en vouwt gedeeltelijk naar binnen als je het raam dichtdraait. De eerste paar keren het raam aan de buitenzijde natspuiten helpt. Al vrij snel wordt het rubber niet meer naar binnen getrokken bij het sluiten.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#3
(25 November 2020, 01:58)Nicolaas H schreef: Of het officieel zo moet weet ik niet maar dit is hoe ik het voor elkaar heb gekregen. [En het likrubber gaat alweer heel lang mee.]

1. Waar de deur opengaat kun je de sierstrip onderaan het raam ombuigen met een stevige platte schroevendraaier. Leg doek op de 'vensterbank' van de deur en wip de strip voorzichtig wat omhoog. Probeer op meerdere punten. Op een gegeven punt komt de boel los en kun je de strip aan de scharnierzijde eruit trekken.

2. Likrubber er met punttang uittrekken. Eventueel wat helpen met WD40. In de strip zitten twee 'aandrukpunten' deze ietsje loswrikken wil ook wel helpen. Geen rubberresten achterlaten!

3. Strip schoonmaken en inspuiten met WD40. Nieuwe likrubber door de strip heen trekken [met behulp van punttang]. Knijp de aandrukpunten zo nodig weer aan. Bepaal nu bij de auto hoeveel er van het likrubber moet worden afgeknipt [dit wordt iets te lang geleverd].

4. Klop de strip met nieuw likrubber weer voorzichtig [met houten lat?] over de deurrand en buig het uiteinde, [daar waar de deur opent] weer terug.

Succes!

PS 1Likrubber aan de cabinezijde van de deur heb ik nooit vervangen. Zit volgens mij vastgemaakt op de deurbekleding.

PS 2 Nieuw likrubber is in het begin nog wat stroef en vouwt gedeeltelijk naar binnen als je het raam dichtdraait. De eerste paar keren het raam aan de buitenzijde natspuiten helpt. Al vrij snel wordt het rubber niet meer naar binnen getrokken bij het sluiten.

Hallo Nicolaas,
Hardstikke bedankt, hier heb ik wat aan! Ik ga snel aan de slag.
Groet,
Chris

Hallo Nicolaas,
Hardstikke bedankt, hier heb ik wat aan! Ik ga snel aan de slag.
Groet,
Chris
Antwoord
#4
ipv WD40 werkt siliconenspray (action) ook erg goed!
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
#5
(27 November 2020, 10:18)245GLE1981 schreef: ipv WD40 werkt siliconenspray (action) ook erg goed!

Ok, bedankt, Henry, neem ik mee!
Groet,
Chris
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)