Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een oude liefde ...
#1
Geen idee in welke rubriek ik dit verhaaltje moet plaatsen:

Vandaag reed ik in de binnenstad van Leiden heel kalmpjes; in deze studentenstad ben je immers in grote delen als auto 'te gast'.
Ik stond op de brug bij de Oosterkerkstraat om af te slaan, links de Zijlsingel op, toen een man van een jaar of 40 op de fiets naast me stopte. Uit zijn gebaren begreep ik dat hij iets tegen mij wilde zeggen. Ik deed mijn raam omlaag en verwachtte een opmerking over een bumperstrip die er bij hing of een remlicht dat het niet deed ... Het was echter anders dan ik vermoedde. Of ik effe tijd had.
Ik ben u achterna gefietst! bracht hij er hijgend uit! U rijdt in net zo'n auto als ik vroeger had! Het nummerbord scheelt zelfs maar één cijfer! Deze heeft nummer 83, die van mij 84.
Ik zei hem dat dat wel heel sterk was. Heel lang was ons gesprekje verder niet want het verkeer achter mij werd ongeduldig.

We namen afscheid en toen ik verder reed stelde ik me voor hoe hij mij had zien rijden en mij op de fiets had achtervolgd om dit te zeggen. Alsof je je ex van 20 jaar geleden plotseling ziet, alsof je dat nog steeds opwindt en je besluit dat je iets tegen haar wilt zeggen.
Erg leuk als mensen zo op je auto reageren. Ik was als automobilist werkelijk 'te gast'.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.228 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 7.201 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Mijn oude en hele oude roel604 1 1.881 18 April 2010, 21:42
Laatste bericht: volvorider2

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)