Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilstein dempers
#1
Hoi,

Is hier iemand die ervaring heeft met bilstein schokdempers onder een 240. 
Ik weet dat er 3 verschillende varianten zijn de B6, B8 en de B12.
Je hebt dan ook nog de B4 maar dat is te vergelijken met de standaard gemonteerde veren van volvo. 
Maar mijn bedoeling is eigenlijk dat de auto wat stugger afgeveerd is.
En niet meer als een dweil door de bochten gaat heeft waarschijnlijk ook te maken dat de schokdempers van 30 jaar zo goed als niks meer doen vrees ik. 
Dus wat ik wil stugger sportiever niet zo zacht afgeveerd zoals standaard bij een 240.
Het moet komen onder een 240 sedan met een 2,3 (B23A) motor carburateur motor dus. 
In combinatie met 17 inch lichtmetaal en verlagingsveren natuurlijk. 
Het is geen dagelijkse auto dus als het echt hard afgeveerd is maakt me niet uit gaat me niet om comfort.
Maar het moet goed de bocht om kunnen hoeken.
Antwoord
#2
Stabies nemen van een turbo en veren van een station. Dan kom je al heel ver.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Ja turbo's op de sloop vind je niet ...
En er zitten al verlagingsveren onder.
Antwoord
#4
Vraag eens Asterix en Polestar hier even. Die hebben recent een paar turbo's gesloopt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Ja oke maar dan heb je weer 30 plus jaar oude prut onder je auto dat schiet naar mijn idee ook maar weinig op.
En vaak moet het dan ook nog de hoofdprijs kosten ... ik begin er niet meer aan en het kost je een berg tijd om heen en weer te rijden.
En meestal vraag je dan is het in een goede staat joaahh jawel gaat het dan en dan ben je er en dan valt het altijd tegen ken dat nou wel een keer.
Niet veel waard vind ik.
Antwoord
#6
Huh... Wat kan er mis met stabies en veren. Kwestie van schuren en stralen mbt stabies. Veren idd liefst netjes. Succes
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
(18 January 2018, 22:09)Volvo240 schreef: Hoi,

Is hier iemand die ervaring heeft met bilstein schokdempers onder een 240. 
Ik weet dat er 3 verschillende varianten zijn de B6, B8 en de B12.
Je hebt dan ook nog de B4 maar dat is te vergelijken met de standaard gemonteerde veren van volvo. 
Maar mijn bedoeling is eigenlijk dat de auto wat stugger afgeveerd is.
En niet meer als een dweil door de bochten gaat heeft waarschijnlijk ook te maken dat de schokdempers van 30 jaar zo goed als niks meer doen vrees ik. 
Dus wat ik wil stugger sportiever niet zo zacht afgeveerd zoals standaard bij een 240.
Het moet komen onder een 240 sedan met een 2,3 (B23A) motor carburateur motor dus. 
In combinatie met 17 inch lichtmetaal en verlagingsveren natuurlijk. 
Het is geen dagelijkse auto dus als het echt hard afgeveerd is maakt me niet uit gaat me niet om comfort.
Maar het moet goed de bocht om kunnen hoeken.
Hoi ik heb een 240 estate 1992 met Bilstein B6 en Lesjofors 30mm verlaagt er onder. Virgo's 15". rijdt lekker stug.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#8
Oke bedankt voor je reactie.
Antwoord
#9
Ik heb pas een verlagingsset van chassit besteld, de auto zou 40mm moeten zakken en het gaat over veren & dempers.
Volgende week heb ik deze normaal in huis maar dan moet hij er nog onder komen natuurlijk.  Smile
Ik wil mijn bevindingen wel delen als de set gemonteerd is.
Voorlopig zitten er de originele 14" velgen onder maar de bedoeling is om er 16" op te leggen in de zomer.
Antwoord
#10
Ik rijd al lang en veel met IPD stabi set, Bilstein B6 en Turbo veren voor (245 met LPG) Achter vind ik ze te stug. Daarom achterzijde standaard veren en Sachs gekozen. Naar mijn idee geeft dit een beter balans en is de achterzijde niet springerig.

Sinds kort met Lesjofors -4 cm voorzijde. Stuurt gewedig!
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bilstein B6 Volvo240 0 1.700 7 March 2020, 10:48
Laatste bericht: Volvo240
  Bilstein B6 vooras 240 ---> Welke? jos evers 13 12.518 2 March 2017, 22:04
Laatste bericht: skidje
  Bilstein B4 past niet SFRC 3 3.065 29 March 2011, 13:08
Laatste bericht: SFRC

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)