Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
144 'Ella'
#1
hier op volvolvo.nl en de combinatie van de oude papieren nog een vorige eigenaren terug kunnen vinden

na de post van Jerry hier op volvolvo.nl ben ik wezen kijken voor zijn grijze 144. Na een rondje lopen en in mijn hoofd de slechte plekjes opgeslagen zijn we(ja zeker we aangezien de misses er ook bij was) een rondje gaan rijden. De 144 pakte redelijk snel op en reed fijn, en de overdrive schakelde makkelijk in. Al met is het een goede basis om mee te beginnen om te restaureren en mee te rijden.

Afgelopen woensdag hebben we de auto met een vriend op gehaald en naar huis rijden was een feest ondanks dat de motor toch wat minder snel reageert dan de b20 in de 240. Misschien zit er dan toch een pittig nokkenasje in de 240 :mad2:.

ik heb even zo goed mogelijk het typen plaatje nagetrokken via deze link.

1 model
4 cilinders
4 aantal deuren
1 motor b18 (er is een b20 gemonteerd)
3 standaard body zonder zonnedak (houdt dit in dat het een 144S zou zijn??)
4 versnellingsbak m40 (is een m41 gemonteerd heerlijk op de snelweg zeg)
1 linkshandig gestuurd
p bouwjaar 1968

verder heeft ze de kleur 98 wat gelijk zou staan aan de kleur Donkergrijs of Parelgrijs
[Afbeelding: volvo%2098.png]

de bekledingscode komt ik niet uit en kan ik niks over terug vinden. (Als iemand hier iets van terug kan vinden geef een gil!)

709-579 blijkt gewoon een wit interieur in te horen wat er ook in zit

Verder is er al in de auto een hotspark kitje gemonteerd. Zal van de week maar eens wat onderdelen gaan bestellen om de motor een beurt te geven zodat die in ieder geval weer goed is. Zal daarna het koelsysteem eens een keer flushen (met name de kachelradiator heb begrepen als je die een keer in tegengestelde richting flusht dat er veel meer troep uit komt en zo je kachel het beter zou gaan doen. maar eens een experimentje aan wagen).

genoeg over getallen en nummertjes nu tijd voor wat foto's
[Afbeelding: P1050164.jpg]
[Afbeelding: P1050183.jpg]
[Afbeelding: P1050182.jpg]
[Afbeelding: P1050178.jpg]
[Afbeelding: P1050173.jpg]
[Afbeelding: P1050172.jpg]

de plannen zijn op zich redelijk simpel. de roestplekken aanpakken en de wagen rijdend houden. Als eerste zal natuurlijk de auto helemaal gereinigd moeten worden en goed in de was gezet worden om wat er is goed te conserveren. Als iemand tips heeft over een goede was voor onze Volvo's hoor ik het graag.

hieronder zal ik hyperlinks plaatsen naar de leuke klussen en belangrijke weetjes.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#2
Zou goed kunnen dat er origineel een b18 in hoort, het is namelijk een erg vroege. Dat was toen net na de ama het standaard blok. Zitten aan beide kanten ook de lage spatborden er nog op? Dan vraagt het sowieso om een verlagingssetje.
Als wax zou ik een connolite gebruiken. Blijft erg lang 'staan'.

Goed je als niet rotterdammer als eerst reageerde en dat hij niet bij mij of andere rotterdammer terecht is gekomen. Ik had m verlaagd tritons eronder gedaan en afgereden...
Succes met de rijdende restauratie
Antwoord
#3
mooie oude kleur, heeft m'n 544 oorspronkelijk ook.. en zuinig zijn op de voorschermen..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
raymond 1 van de voorschermen begint helaas te roesten rond de knipperlicht unit. zal wel ern bekend euvel zijn 😐?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#5
Roest is een bekend euvel overal, maar deze ziet er nog erg goed uit. De 709-579 kan je misschien vinden bij Amazon interieur codes op volvoamazonpictures.se.

De carterontluchting is B20 stijl, ws. staat er B20 op het onderblok.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
dankjewel Marc uiteindelijk een link gevonden blijkt gewoon een wit interieur in te moeten zitten. dus dat klopt als een bus (voor nu)Wink
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#7
Volgens mij dezelfde combi als ton? hier op het forum ook zo'n vroege 144 in die kleur met licht interieur.
Antwoord
#8
Ik ben blij dat de 144 een goed baasje gevonden heeft en dat hij weer in ere hersteld en netjes gemaakt wordt Smile
Mijn 145 rijd weer en ik kan maar tegelijk rijden dus deze zou maar verpieteren op de oprit en dat is zonde.
Laurens en je meisje ook, heel veel plezier met de 144 Smile
Kom maar eens een bakkie halen Wink
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#9
Jerry schreef:Ik ben blij dat de 144 een goed baasje gevonden heeft en dat hij weer in ere hersteld en netjes gemaakt wordt Smile
Mijn 145 rijd weer en ik kan maar tegelijk rijden dus deze zou maar verpieteren op de oprit en dat is zonde.
Laurens en je meisje ook, heel veel plezier met de 144 Smile
Kom maar eens een bakkie halen Wink

dankjewel voor de mogelijkheid jerry, de to do list word al langzaam opgesteld en met een kleine planning er naast op het oog. de 1e rit is inmiddels ook gepland. zal de snertrit gaan worden. als we in de buurt zijn en hebben tijd slaan we het aanbod van het bakkie zeker niet af!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#10
Laurens Zondag schreef:raymond 1 van de voorschermen begint helaas te roesten rond de knipperlicht unit. zal wel ern bekend euvel zijn ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
oh maar dat kun je wel vervangen door een plaatje of uit een ander overleden scherm waar dat nog goed is..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)