Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
C70 2.3 T5
#1
Hallo leden

Ik ben nu twee weken de nieuwe eigenaar van een C70 2.3T5 met 202dkm en ben de derde eigenaar. 
Gekocht van een liefhebber die er na 4 jaar wegens familie uitbreiding zijn auto moest verkopen. 
De vorige eigenaar heeft er veel aan gedaan en niet op de centen gekeken. 
Met de 3"downpipe en 3"spruitatuk samen met Faretti uitlaat een zeer brut geluid met de 5 cylinders
Het is wel oppassen met rijden op de maximale snelheid van 50 km of 100km want daar zit je zo overheen zonder dat je het in de gaten hebt
Ik heb de auto gekocht om hem met de tijd weer te verkopen en zal via deze site hem te koop zetten. 
Vr gr Patrick
Antwoord
#2
Hoi Patrick,
Dit forum houdt zich inderdaad met Volvo's bezig maar dan meestal alleen met modellen uit de vorige eeuw. Ik wil je niet weg hebben maar ik denk wel dat er fora zijn waar je beduidend meer belangstelling krijgt voor jouw de C70.

[Maar misschien heb ik het wel helemaal mis! ; ) ]
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#3
ik werd vandaag door een bruut klinkende C70 in het zwart ingehaald op weg naar amsterdam vanuit Brabant.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
hmm ja een t5 dat rijd heerlijk.
Kan je nog steeds redelijk snelle moderne autos het nakijken geven.
Alleen jammer dat je voor dit soort autos in nl redelijk veel belasting betaald.
En dat ze vrij dorstig zijn zeker als je een zware rechtervoet hebt.
Dat is niet echt iets meer van deze tijd.
Dan is 1 op 8 geen uitzondering en dat word wat te gortig met de brandstofprijzen van nu.
1 L benzine rond de 1.63 x 70 want 73 L tank in de classics dan zit je toch op €114,10 per tankbeurt.
Als je dan beetje regelmatig dat ding gebruikt kan je elke week 114 eurie aftikken voor alleen tanken.
Op jaarbasis €5933,20 aan alleen brandstof.
Daar is niet veel leuks aan vind ik.
Hier zijn de shells tinqs etc en alle andere wel happy mee.
Antwoord
#5
(6 March 2021, 18:51)Volvo240 schreef: hmm ja een t5 dat rijd heerlijk.
Kan je nog steeds redelijk snelle moderne autos het nakijken geven.
Alleen jammer dat je voor dit soort autos in nl redelijk veel belasting betaald.
En dat ze vrij dorstig zijn zeker als je een zware rechtervoet hebt.
Dat is niet echt iets meer van deze tijd.
Dan is 1 op 8 geen uitzondering en dat word wat te gortig met de brandstofprijzen van nu.
1 L benzine rond de 1.63 x 70 want 73 L tank in de classics dan zit je toch op €114,10 per tankbeurt.
Als je dan beetje regelmatig dat ding gebruikt kan je elke week 114 eurie aftikken voor alleen tanken.
Op jaarbasis €5933,20 aan alleen brandstof.
Daar is niet veel leuks aan vind ik.
Hier zijn de shells tinqs etc en alle andere wel happy mee.

Niet geheel toevallig zie je na de berichten van miljarden winsten voor de farmaceutische industrie en miljarden verliezen voor de olie-industrie de prijzen voor brandstof scherp stijgen. In elke omstandigheid zijn er verliezers en winnaars. Nu moeten de kosten voor COVID-19 herhaald worden op...idd, jou en mij. Je zou bijna denken [zelf-censuur, sommige dingen mag je denken maar niet zeggen]...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#6
Vooral onze kinderen gaan dat betalen. Die ook voor ons, en onze ouders, gaan zorgen als we allemaal oud zijn. Gelukkig hebben ze nog geen stemrecht, haha.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)