Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S80 transmissie reviseren?
#1
Beste medevolvo-rijders,

ik rij sinds kort in een S80, erg fijne auto, maar af en toe (vooral als de motor warm is) dan slipt de automaat heel erg door. Ik moet dan bij het optrekken vol gas geven om uberhaupt van mn plaats te komen.

Mijn eerste gedachte was om de bak te flushen, dus ik heb de auto naar de garage gebracht. Het oliepijl was 100% en de olie nog keurig rood, flushen zou dus niet gaan helpen. Advies vd garage: revisie vd transmissie.

Een revisie gaat al gauw € 1500 kosten, maar is zo'n auto dat nog wel waard? Kan dit het eerste teken zijn van nog vele reparaties die er aan gaan komen? De S80 is een 2.9 van '99 en heeft 235.000 gelopen, de motor is verder nog in perfecte staat.

Wat is jullie ervaring/advies? Auto laten repareren en hopen dat er niet meer rottigheid aankomt, of mijn verlies nemen en de auto wegdoen? (voor een ongetwijfeld te lage prijs >Sad )

Groeten,
Robert
Antwoord
#2
Een S80 uit 99 is toch nog wel meer als 1500 euro waard? Daarnaast even goed zoeken naar een nette revisieboer, dan kom je misschien nog wel lager uit. Desondanks is het veel werk om uit te voeren (uitbouwen en inbouw inbegrepen).
Antwoord
#3
Een S80 levert altijd 1500 op en voor minder kun je 'm ook aan mij kwijt Smile Sloop ik 'm wel. Ff serieus, laat die bak nu maar maken want die auto is het gewoon waard. De KMstand is zoals ze zeggen: 'net ingereden'. Biovendien een aardige en ik zeg niet eens een nette S80 van die leeftijd doet altijd nog tussen de 2.500 en 5.000 euro afhankelijk van de uitvoering.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#4
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Ik heb contact gehad met 2 revisiebedrijven, kosten voor revisie blijken rond de 3000 te liggen, afhankelijk van wat er aan mankeert >Sad

Ik ben er trouwens vandaag achter gekomen dat de automaat niet slipt, maar gewoon in de vierde versnelling blijft hangen. Ik moet dus vol gas geven omdat de auto in zn 4 probeert op te trekken.
Als de auto opnieuw gestart is dan gaat hij wel weer vanaf de eerste versnelling.

Lijkt mij dan meer een elektronisch probleem, of zie ik dat verkeerd? Bij een mechanisch mankement zou het altijd voor moeten komen toch? En niet af en toe. (wellicht domme vraag, maar ik weet absoluut niets van auto's. Het heeft al 2 weken geduurd voordat ik doorhad dat de auto in zn 4 optrekt :-[ )

Heeft iemand ooit eerder van dit probleem gehoord?

Groeten,
Robert

Heeft iemand ooit eerder van dit probleem gehoord?
Antwoord
#5
Hoi,

check ook eens het Volvo-forum, daar zitten over het algemeen meer S80-rijders dan hier.
Niet dat de kennis en kunde hier niet aanwezig is hoor!, maar daar hebben ze ook een speciaal subforum voor de S80.

Check bijv: Volvo-Forum.nl » De 60 - 70 en 80 series » S80 » Automaatbakprobleem; flushen of revisie?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#6
Als het ècht kapot is zou een 2ehands bak een goedkopere oplossing zijn, toch? Hoewel.....het moet er ook nog 'even' onder.
Groeten van Frans
Antwoord
#7
Heb ook wel eens gehoord om een software update te laten doen voor de automaat.
(de bel horen luiden....)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Als ie ergens blijft hangen kan het heel goed gewoon vervuiling zijn. Dat kun je oplossen door de automaat olie een keer te flushen, en dat kun je zelf doen!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  440 transmissie P/R verwisseld? GijsJL 2 2.864 30 August 2018, 08:50
Laatste bericht: GijsJL
  Lager (of keerring?) BW35 transmissie vervangen Ohrtmann 1 3.489 16 December 2016, 22:37
Laatste bericht: Marc1970
  storing transmissie (850 automaat) Corine 4 8.379 24 May 2012, 08:20
Laatste bericht: Dirk342
  Gezocht BW55 automaat bak. of reviseren? michiel 4 3.577 7 March 2007, 20:51
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)