Scandcar
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Ik en mijn Volvo 144 uit 1967 FOTO"S

Ik en mijn Volvo 144 uit 1967 FOTO"S

Hoi,

Ik ben Koen 20 jaar en zins een waar weken de eigenaar van een 144 met een B18 automaat.

Ik ben samen met mijn neefje bezig om de wagen weer door apk te krijgen en verder op te knappen.
    Tot nu toe hebben we een stuk meer problemen gehad dan de vorige eigenaar verteld heeft.
    (hij heeft trouwens ook veel meer last van mijn Daihatsu Feroza ;D) Maar IK heb gelukkig niks ernstigs

Dit hebben we allemaal al gedaan:

- 4x remslangen voor
    - Bijde raamhouder achter zijn kompleet weg geroest.
    - 2 stuur stangen (zou de 1 zijn >:()
    - deuren achter gingen niet open.
    - Remklauwen voor zaten verkeerd om. (heb ik hier op het forum gelezen)
    - brandstof pomp met een lek membraam.
    - uitlaat lek.
    - water inplaats van koelvloeistof.
    - En nog een paar kleine dingen...

Het enige wat er nog moet gebeuren voor de APK is:

Een revisie set voor de hoofdrem cilinder (verliest heel langzaam druk).
    Ontluchten, wat bepaalt geen leuke bezigheid is >:(
    En rond om nieuwe banden. Deze zijn helemaal uitgedroogd maar kunnen nog net door 8)

Bijna alle onderdelen heb ik bij nordicars vandaan kunnen halen alleen geen HRC kupjes.
    Weet iemand mischien waar ik dit zou kunnen kopen of bestellen?

Verder ga ik nog wat doen aan de roest onder de motorkap, dit moet weer een mooi pronk stuk worden ;D
    Op de koets zit ook nog wat roest en de verf laag is niet al te knap meer. Het is op sommigen duidelijk te zien dat de auto eerst "ouderwets geel" was :P.

Het interieur van de wagen is nog vrij knap al moet er flink gepoetst worden.

Groetjes Koen.

ps: verdere foto's volgen me camera is zonder mij op vakantie en de mobiel is kaduuk ;)

Re:Ik en mijn Volvo 144 uit 1967

Oja vergeet ik hem bijna al weer:

Toen we gingen kijken waarom de dynamo het niet deed (koolstof borstels zijn "nieuw") konden we niet echt iets vinden in de dynamo, Tenzij er iets onder die 2 grote platkop schroeven had moeten zitten ??? welke we er met veel pijn en moeite uit hebben gekregen ::)

Ik heb alleen het idee dat de spannings regelaar kapot is of horen ze te roken???... We hebben de + en de - nu weer goed op de dynamo gezet.

We zitten nu allen met een doorgebrand draadje onder de regelaar. Kan dit gerepareerd worden of moet ik op zoek naar een nieuwe?

groetjes koen

Senior Member Marc1970's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006

Mooi, ziet er nog recht uit. Was-ie saharageel, da's een nog veel mooiere oude kleur. Als het plaatwerk verder goed is zijn die paar onderdeeltjes peanuts natuurlijk.

Onder die twee platkopschroeven en een stukje karton heeft mijn dynamo de koolborstels zitten. Als je externe regelaar stuk is zou ik een andere zoeken. Zijn ook in transistorversie: http://www.volvo-parts.nl/index.php?...oducts_id=2138

Er zijn ook dynamo's met ingebouwde spanningsregelaar, die van de 240 past met een kleine aanpassing.
    Volvo 240 1989 Volvo 144 1969 1970

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2008

Als de rook uit de regelaar is, moet je een andere hebben, waar de rook nog in zit. Heb ik wel voor je.

Senior Member Jambon's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc1970

Er zijn ook dynamo's met ingebouwde spanningsregelaar, die van de 240 past met een kleine aanpassing.
    @Marc, kun je aangeven (of is r al een topic over..) welke dynamo het is, wat is de aanpassing, is ie zwaarder dan de huidige B20 versie?
    Baan gezocht, techniek gerelateerd, omgeving (vanaf..) Tilburg-Den-Bosch-Waalwijk, laatste functie Technisch vastgoedmanager, denk aan beheer, projectleiding. Wie weet er in mijn omgeving iets waar ik 'mee kan lopen'..? Groet, Raymond.

Ingeschreven
    Apr 2006

Deze is een aangepaste 55A dynamo (die bij de 240 rechts naast het blok hangt): http://www.volvo-parts.nl/index.php?...oducts_id=1043

In de 240 ziet-ie er zo uit: http://www.volvo-parts.nl/index.php?...oducts_id=3634

De aanpassing is niet meer dan het afzagen van een stuk van het bevestigingsgedeelte. Ws. past elke dynamo aan de B18/20 zolang er maar twee bevestigingsoren tegenover elkaar zitten.

Senior Member ton76's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Ingeschreven
    Jan 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ton76
    prachtig..!!

@Mack Trible, zo te zien zijn de spatbordranden achter al eens vervangen (doet mij de foto vermoeden..) goed nazien..!
    Baan gezocht, techniek gerelateerd, omgeving (vanaf..) Tilburg-Den-Bosch-Waalwijk, laatste functie Technisch vastgoedmanager, denk aan beheer, projectleiding. Wie weet er in mijn omgeving iets waar ik 'mee kan lopen'..? Groet, Raymond.

Ingeschreven
    Jan 2009

@Marc, in principe, en als je nieuw wilt kun je je 30 euro besparen met een zaag..! Liever een wat zwaarder exemplaar dan 55W

Ingeschreven
    Apr 2006

Hihahilarisch die Lucas Smoke.

Ik heb wel eens zitten kijken naar een 80A dynamo uit de 740, maar het bevestigingsoog wat je af moet zagen is ter plaatse niet dik genoeg om op de B20 te bouten. Het spanoog zit ook wat krap: http://link.marktplaats.nl/358831271

Misschien met een paar adaperplaatjes? Dan gaat de 100A er ook nog wel in: http://link.marktplaats.nl/360464489

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Mijn 144 uit 1967
    Door Mack Trible in forum Ik en mijn Volvo
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 07-01-12, 17:15
  2. Mijn "Zweedse" Volvo 245 GL
    Door paulb in forum Ik en mijn Volvo
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 15-10-10, 15:58
  3. ik en mijn Volvo 144 GL nu met foto