Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beugeltjes van het hondenrek bevestigen
#1
Ik heb een hondenrek voor mijn (1992) 240 en heb eindelijk alle bevestigingsmatiriaal bij elkaar. Nu heb ik de grote beugels aan het plafond kunnen schroeven met twee ingekorte bevestigingsbouten van mijn ex-impreza. Dan heb ik nog twee beugeltjes over die ik moet bevestigen. De twee kleine metalen "ogen" die op de bovenkant van de bank moeten en de twee plastic "haken" waarvan ik eigenlijk niet eens weet waar die voor zijn.

Voordat ik mijn lederen bank per ongeluk sloop: klopt het dat ik daar in de bovenkant twee gaatjes (boortje 3/4?) in moet boren waar ik de beugels schroeven in kan draaien? Of zit ik dan net naast bestaande schroefgaten? Ik heb al zitten voelen met een pen of ik twee gaatjes voel onder het leer, maar meen ooit ergens gelezen te hebben dat die gaten er wel al zijn... wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

En die twee plastic haken. Die passen mooi om het metaal van het hondenrek en ik dacht dat die er voor waren om het rek omhoog tegen het plafond te houden, maar nu het rek er in hangt merk ik dat het rek niet helemaal omhoog tegen het plafond kan en dat er al helemaal nergens plek is om die twee haken te bevestigen zodat ze het rek opvangen. Wie kan me vertellen waar deze plastic haken horen te zitten?
Antwoord
#2
Ik kan me herinneren dat je die op de bank er gewoon in moet schroeven inderdaad. Er zat bij mij een soort bekleding op waarop je de gaatjes niet eens zou zien mocht je ze ooit verwijderen.

Wat betreft die plastic haakjes, die moeten inderdaad tegen het plafond, kijk hier eens: http://volvolvo.nl/threads/5802-bagage-v...et!!/page2
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
Hmm, dan ga ik toch nog eens goed zoeken op de bank of er toch niet al voorgeboorde gaatjes onder de bekleding zit. Of misschien de bekleding ergens los maken zodat de beugeltjes tussen de bekleding gemonteerd kan worden...

Die haakjes in dat andere topic zijn hele andere haakjes dan ik heb. Ik kan zo snel even geen foto vinden online of op mijn telefoon. Zal vanavond als ik thuis ben even een foto schieten van die beugeltjes. Gezien de diameter van de uitsparing in die haakjes gelijk is aan die van het hondenrek denk ik dat die er wel bij horen, maar dat zou ook best eens toeval kunnen zijn. Misschien horen ze op/bij de beugeltjes op de bank om het rammelen tegen te gaan?
Antwoord
#4
Inmiddels heb ik de beugels voor boven op de bank bevestigd. Ik heb met een priem even gevoeld of er onder de bekleding een gaatje of iets zou zitten waar ik de beugels in zou kunnen schroeven, maar het metaal was helemaal glad. Ik heb met boortje 3,5 twee keer twee gaatjes geboord en de beugels zitten nu netjes vast en het rek hangt nu mooi.

Blijkt dat de hoofdsteunen ook gewoon samen gaan met het rek (de oude variant met het netje) en da's fijn.

Nu alleen nog de beugels om het rek mee omhoog te houden. Dit zijn degene die ik heb en waarvan ik dacht dat die er bij hoorden:

[Afbeelding: cb470a35d63b3fc136780f8d7207b4a7_view.jpg]

Heeft iemand een idee waar die voor zijn? En heeft iemand misschien nog een setje van de juiste beugels om het rek mee aan het plafond vast te zetten?
Antwoord
#5
De klemmetjes op de foto zijn voor het nieuwe type hondenrek om het rek aan de achterbank te laten klemmen.
Voor de dakklemmetjes kun je misschien beter gereedschapsklemmetjes kopen want de originele zijn bijna altijd gebroken,
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gaat dit Hondenrek passen? Kogelman 1 382 14 May 2023, 21:57
Laatste bericht: BartJu
  hoe armsteun portier strak bevestigen? Kogelman 2 1.333 16 October 2021, 14:45
Laatste bericht: Kogelman
  Bagagerek / hondenrek bevestiging achterbank Jordos 0 1.253 14 June 2020, 14:15
Laatste bericht: Jordos
  Hondenrek/bagagerek Volvo 245 UraniumFever 3 4.637 12 October 2017, 18:00
Laatste bericht: UraniumFever
  Achterbumper Volvo 240 bevestigen. KennOne 3 3.231 9 November 2015, 15:58
Laatste bericht: KennOne
  Bagagerek bevestigen Erikvolvolvo 0 1.495 20 January 2015, 20:17
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Bevestigen sierstrips 244...(1980). Henkjan0 3 2.370 10 March 2013, 19:35
Laatste bericht: henqui
  sierlijsten bevestigen ? marry.v.santbergen 5 4.064 29 June 2012, 14:11
Laatste bericht: marry.v.santbergen
  Hondenrek vastzetten lars 2 2.043 21 October 2011, 22:41
Laatste bericht: lars
  hondenrek Roelof 24 11.502 1 March 2008, 22:07
Laatste bericht: Zwarte Flirt

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)